КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ КОМПОЗИЦІЙНОГО ВИРІШЕННЯ ТЕМАТИЧНОГО МАЛЮНКА В БАЛАХ
№ п/п
|
Норми
|
Вимоги
|
Оцінка
(в балах)
|
1.
|
Композиція
|
Композиція врівноважена: основне зображення розміщено в центрі зображувальної площини (аркуш паперу).
|
1
|
2.
|
Формат аркуша (горизонтальний або вертикальний) обрано залежно від вертикального чи горизонтального розміщення основної маси зображень.
|
1
|
3.
|
Масштаб зображень обрано відповідно до розміру аркуша (зображені об’єкти не надто великі і не замалі).
|
1
|
4.
|
Нижня частина аркуша зображувальної площини вільна від важливих деталей, створюючи, таким чином, «вхід в композицію».
|
1
|
5.
|
Об’єкти, які складають композицію, розміщені з використанням «методу загородження» (предмети переднього плану частково перекривають предмети, розташовані вдалині).
|
1
|
6.
|
Зображення, які знаходяться у композиційному центрі виконані яскравими, насиченими кольорами.
|
1
|
7.
|
Лівий та правий боки композиції «врівноважені у колірному тоні».
|
1
|
8.
|
Відтворення глибини простору
|
Об’єкти, що знаходяться ближче, виконані більшими за розміром, а ті, що знаходяться далі – меншими.
|
1
|
9.
|
Чим ближче знаходиться об’єкт, тим яскравішими є кольори, якими він виконаний; усі дальні об’єкти в залежності від їх віддаленості виконані менш насиченими, тьмянішими і холоднішими кольорами.
|
1
|
10.
|
На передньому плані усі зображення виконані детально; на задньому плані – деталі відсутні, зображення максимально узагальнюються.
|
1
|
11.
|
Засоби виконання
|
Зображення площин «землі» та «неба» виконано з використанням горизонтальних мазків.
|
1
|
12.
|
В роботі враховані технічні можливості обраних художніх матеріалів (наприклад, площина неба, вода, далечінь – виконані аквареллю в техніці «по-вологому» чи в техніці «розбілювання» у випадку використання гуаші).
|
1
|
|