Вітаю Вас Гість | RSS
П`ятниця
19.04.2024, 17:10
Головна Каталог файлів Реєстрація Вхід
Меню сайту

Категорії розділу
Програми [2]
Конспекти занять [3]
Презентації [6]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 34

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Файли » Керівникам гуртків » Програми

Програма художньої студії "Дивосвіт"
14.11.2014, 20:25

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

           Молодший шкільний вік – це сприятливий період для розвитку творчих здібностей дитини, її образного мислення, емоційного сприйняття дійсності та активного ставлення до неї.

           Заняття  в гуртку виготовлення сувенірів допомагає дітям розумно й цікаво проводити свій вільний час, пробуджує допитливість, любов до знань.

           Мета художньої студіїзалучити гуртківців до активної праці, прищепити любов до народної культури, збагатити духовний світ дітей, навчити їх розуміти прекрасне, цінувати його, створювати самим. Метою програми є формування компетентностей особистості у процесі технічної творчості.

           Основні завдання полягають у формуванні таких компетентностей:

  • пізнавальної: ознайомлення з основами технічної творчості, декоративно-ужиткового мистецтва, моделювання й конструювання; оволодіння поняттями, знаннями про матеріали й інструменти.
  • практичної: формування вмінь і навичок роботи з різними матеріалами й інструментами, прийомів виготовлення виробів і виконання технологічних операцій;
  • творчої: задоволення потреб особистості у творчій самореалізації; формування творчої особистості, її художнього смаку, пізнавального інтересу, творчої уяви, фантазії, емоційний, фізичний та інтелектуальний розвиток.
  • соціальної: виховання поваги до звичаїв і традицій українського народу, бережливого ставлення до рідної природи; розвиток позитивних якостей емоційно-вольової сфери (доброзичливе ставлення до людей, охайність і старанність у роботі).

           Курс навчання в художній студії розраховано на початковий та основний рівні навчання. Початковий рівень передбачає 144 год на рік; основний – 180 год на рік (4 і 5 год на тиждень відповідно).

           Програма курсу початкового рівня розрахована на дітей 8 – 9 річного віку, термін навчання становить 1 рік.

           Навчання в гуртку основного рівня проводиться впродовж 1 року. Склад групи може поповнюватися дітьми віком 10 - 12 років, які мають відповідну підготовку і певні навички в роботі.

          На основному рівні навчання вихованці поглиблюють знання, вдосконалюють уміння та навички роботи за темами розділів програми початкового рівня і вивчають нові теми: «Паперопластика», «Оберіг», «Витинанка», "Вишивка бісером"

          Заняття в студії допомагають вихованцям краще засвоювати матеріал багатьох шкільних предметів і навчальних курсів: «Художня праця», «Трудове навчання», «Мистецтво», «Я та Україна», «Образотворче мистецтво», «Художня культура» та інших. Це дає основу для навчання в декоративно – ужиткових гуртках, студіях.

           Упродовж двох років навчання проводиться у формі групових гурткових занять із індивідуально-фронтальною роботою.

            Під час занять використовуються різноманітні методи навчання: словесні (лекції, бесіди, пояснення), наочні (демонстрація ілюстрацій, схем, креслень, зразків виробів), практичні (самостійна розробка схем, ескізів, виготовлення виробів). Вагоме місце у навчальному процесі студії займають ігри, конкурси і вікторини, як методи стимулювання; залучення до участі у майстер-класах від місцевих майстрів. У практичній творчій діяльності учнів ініціюється виявлення індивідуального погляду на предметний світ і довкілля, експериментування та моделювання свого неповторного дитячого світу.

              Наприкінці кожного заняття проводиться опитування, вікторина.

             Структурними особливостями програми є розподіл змісту на теми розділів і семестрів. Теми подані в порядку зростання складності матеріалу. Підсумком роботи з окремих тем є тестування, практична робота. Наприкінці кожного семестру проводиться виставка робіт у гуртку і відбір експонатів на виставки-конкурси в навчальний заклад, на районну виставку дитячої творчості.

        З метою реалізації завдань навчальної програми художньої студії виготовлення сувенірів та їх доповнення щодо посилення практичної спрямованості навчально-виховного процесу доцільно організовувати відвідування художніх музеїв, картинних галерей, ярмарки та виставки творів декоративно-прикладного мистецтва.

Початковий рівень

ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

(144 год, по 2 год кожне заняття, 4 год на тиждень)

Розділ, тема

Кількість годин

усього

теоретичні

практичні

І

Комплектація групи. Вступ.

8

8

-

ІІ

1

Робота з природними матеріалами:

    площинна аплікація із природних матеріалів.

10

(10)

2

2

8

8

2

2.1

2.2

Ліплення:

    ліплення з солоного тіста;

    ліплення із пластиліну.

12

(6)

(6)

1

1

-

11

5

6

3

3.1

3.2

3.3

3.4

3.5

Сувенірні картинки:

   малювання кольоровими олівцями;

   малювання кольоровим пилом;

   малювання восковими олівцями або свічкою;

   методи роботи аквареллю"alla prima";

   чорний силует на кольоровому фоні.

10

(2)

(2)

(2)

(2)

(2)

1

1

-

-

-

-

9

1

2

2

2

2

4

4.1

4.2

Робота з папером і картоном:

   аплікація, як спосіб створення художніх виробів;

   художнє вирізування із паперу;

16

(8)

(8)

3

2

1

13

6

7

5

Новорічні та різдвяні іграшки, сувеніри та ялинкові прикраси.

14

2

12

Виставка „Ми художники – митці фантастичних див творці!”

6

      Сувенірні шкатулочки із вітальних листівок і картону

12

2

10

7

7.1

7.2

Робота із текстильними матеріалами:

  сувенірні вироби із ниток;

  геометрична вишивка. 

26

(8)

(18)

3

1

2

23

7

16

8

8.1

8.2

8.3

Бісероплетіння:

  історія бісероплетіння. Види бісерного рукоділля;

  фенєчки й браслети;

  іграшки з бісеру.

26

(2)

(12)

(12)

4

2

1

1

22

-

11

11

9

Виконання виставкових робіт

14

-

14

Виставка „Вернісаж дитячої творчості”

10

Екскурсія на виставку дитячої творчості

2

-

2

11

Підсумкове заняття

2

2

-

                  Разом

144

20

124

 

 

 

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

 

Заняття

Зміст навчального матеріалу

Вимоги до рівня

підготовки вихованців та практичної роботи

І СЕМЕСТР (62 год)

1

Комплектація групи (8 год)

           Вступ

Знайомство з гуртківцями.

Мета і завдання роботи художньої студії.

Вихованець:

орієнтується у поняттях: композиція, контраст, об’єм, рельєф, фактура, матеріал, безпека, сувенір, традиція;

називає:

традиції українського народу;

 висловлює судження:

про національні особливості українського народного мистецтва.

2

 Анкетування "Гурток очима дітей", вибір активу.

3

 Вступний інструктаж з безпеки життєдіяльності.

4

 Перший урок. Поняття про сувенір.  Традиції українського народу. Цінність власноруч виготовлених подарунків.

5

Робота з природними матеріалами (10 год)

Площинна аплікація із природних матеріалів

Природа і фантазія. Ознайомлення з художніми роботами основних видів, природними матеріалами. Складання букетів, аранжування, виготовлення аплікацій, панно, плоских і об’ємних композицій, іграшок.

Вихованець:

аналізує:

  • власне бачення художнього твору;
  • за допомогою керівника гуртка результати власної роботи, досягнення та недоліки, визначає шляхи вдосконалення;

спостерігає:

  • різноманітність природних форм, контрасти форм, їх пропорції, розташування та взаємозв’язок частин;

уміє:

  • виявляти характер, настрій форм;
  • створювати художні образи на основі природних форм;
  • створювати композицію сюжетну, декоративну, ілюстрацію;
  • зображувати природні форми в статиці та динаміці;

6

Способи  заготівлі різних природних матеріалів, їхнє зберігання. Бесіда про необхідність бережливого ставлення до природи.

Матеріали, необхідні при роботі з природними матеріалами. Правила безпечної поведінки із колючими предметами.

7

Ознайомлення із основними прийомами виготовлення рослинних аплікацій із засушених рослин, а також аплікацій із насіння, зернят і кісточок.

8

Поняття про композицію. Зоровий центр. Створення ескізів плоских композицій. Підбір елементів композиції. Формування композиції на основі співвідношення кольорів природного матеріалу та фону.

 

 

9

 Виготовлення рамочок, планшетів. Оформлення робіт. Аналіз виконаних робіт.

     Гра «Поле чудес» на тему «Квіти навколо нас».

     Орієнтовні практичні завдання.

 Складання плоских рослинних композицій, виготовлення площинної аплікації із насіння і кісточок.

  • збагачувати силуетну форму декором;

   дотримується правил:

техніки безпеки при роботі з різними художніми матеріалами та інструментами.

10

Ліплення (12 год)

Ліплення із солоного тіста

   Солоне тісто - екологічно чистий продукт. Рецепт. Техніка виготовлення виробів. Організація робочого місця. Виготовлення кленового листочка, грибочків.

Вихованець:

   спостерігає:

красу форми, її пропорції, силует, пластику, об’єм;

   розпізнає та характеризує:

твори об’ємної пластики (кругла скульптура, рельєф);

    порівнює:

  • матеріал для створення об’ємної форми та рельєфу;
  • основні види рельєфу (барельєф, горельєф, контррельєф);

   уміє:

  • створювати об’ємну форму на площині (рельєф);
  • використовувати різні інструменти та матеріали для передачі фактури і створення художнього образу.

 

 

11

 Ліплення яблука та груші.

12

Виготовлення різдвяного віночка - підсвічника. Оформлення робіт. Аніліз виконаних робіт.

13

Ліплення із пластиліну

    Організація робочого місця. Створення ескізу сувеніра. Мозаїка на склі "Квіти".

14

 Ліплення горельєфу на склі "Казковий птах". Стилізація форми птахів на площині.

15

 Ліплення барельєфу на картоні (пластмасовій дощечці)"Осінній натюрморт". Оформлення рельєфних картинок-сувенірів. Аналіз виконаних робіт. Гра "Поле чудес" на тему "Осінь - чарівниця".

     Орієнтовні практичні завдання.

Виготовлення рельєфних і об'ємних композицій із пластичних матеріалів, картинок-сувенірів.

16

Сувенірні картинки (10 год)

Малювання кольоровими олівцями

 Лінія і види штрихів. Симетрія і асиметрія предмета. Пропорційність. Композиційна рівновага малюнка. Передача об'єму тоном. Малювання кольоровими олівцями "Квіти у вазі" з натури та за зразком.

Вихованець:

розпізнає та характеризує:

  • формат та різне розташування композиції (вертикальне, горизонтальне);
  • твори живопису, їх колорит

     

 

 

17

 Малювання кольоровим пилом

    Знайомство з силуетною формою, ритмом. Спектральне коло. Кольори, що доповнюють один одного. Тушування осінніх листочків.

(холодна і тепла гами);

  • художні прийоми (акварель «по-вологому», «по-сухому»);  

уміє:

  • передавати ілюзію простору (плановість);
  • передавати настрій, стан природи засобами живопису;
  • виявляти головний елемент у композиції в певному форматі;

аналізує:

  • почуття і власне бачення художнього твору;
  • за допомогою керівника результати власної роботи, досягнення та недоліки, визначає шляхи вдосконалення.

 

18

Малювання восковими олівцями або свічкою

    Знайомство з стилізацією форм, контрастом. Роль темного фону для світлого силуету.

19

Методи роботи аквареллю «alla prima»

   Техніка виконання малюнка нашаруванням – лесування. Малювання натюрморту «Щедра осінь», робота з палітрою.

20

Чорний силует на кольоровому фоні

    Закріплення знань про спектральне коло. Плавний перехід від одного кольору до іншого. Вечірній настрій у пейзажі. Виготовлення паспарту, рамок для сувенірних картинок. Оформлення робіт. Аналіз виконаних робіт. Гра –вікторина «Майстерня художника».

    Орієнтовні практичні завдання. Малювання сувенірних картинок кольоровим пилом, олівцями, свічкою, акварельними і гуашевими фарбами.

21

Робота з папером

і картоном (16 год)

Аплікація як спосіб створення художніх виробів

      Види художньої роботи з папером. Естетика і культура під час аплікаційних робіт. Плоскі та об'ємні аплікації. Силует у площинній аплікації. Аплікації на основі геометричних форм.

Вихованець:

      розпізнає та характеризує:

  • плоскі та об’ємні аплікації;
  • види орнаментів (геометричний, рослинний, зооморфний);

   порівнює:

орнаменти на творах декоративно-ужиткового мистецтва;

    аналізує:

цілісність композиції (гармонійне поєднання декору, форми, кольору);

    уміє:

22

 Предметні аплікації. Правила безпечної праці з ножицями.

23

 Тематичні або сюжетні аплікації. Поняття про перспективу. Етапи виготовлення аплікацій із паперу: підбір паперу для аплікацій за кольором, фактурою, розмірами; перенесення

 

 

 

 

малюнка на кольоровий папір, вирізання деталей; визначення послідовності приклеювання деталей; наклеювання деталей на основу.

  •  створювати декоративну орнаментовану композицію у крузі та квадраті;
  • виконувати декоративну композицію (симетричну, асиметричну);
  • створювати декор форми (стрічковий, сітчастий орнамент);
  • добирати контрастні кольори для фону та силуету витинанки;
  • виконувати композиції як одноосібно, так і в групах;

   дотримується правил:

техніки безпеки при роботі з гострими, колючими та ріжучими інструментами.

 

24

 Виготовлення вітальних листівок. Оформлення аплікацій. Аналіз виконаних робіт. Гра-конкурс «Склади фігуру».

        Орієнтовні практичні завдання. Виготовлення конструктора «Танграм», сувенірів-аплікацій, вітальних листівок. 

25

Художнє вирізування з паперу

        Види художнього вирізування із паперу; симетричні візерунки, орнаменти, транспарантне вирізування. Ознайомлення з мистецтвом витинанки. Закладка для книжок.

26

 Виготовлення серветок. Необхідні матеріали й інструменти. Загальні правила для вирізування всіх видів. Поняття про силует, симетрію.

27

 Виготовлення колективного панно.

28

 Оформлення робіт. Аналіз виконаних робіт. Вікторина «Що ми знаємо про вирізування з паперу?».

     Орієнтовні практичні завдання. Виготовлення закладок для книжок, вітальних листівок, серветок, панно.

29

Новорічні та різдвяні іграшки, сувеніри, ялинкові прикраси (14 год)

       Народні звичаї та обряди. Новорічна та різдвяна символіка. Народні повір'я про магічну силу різдвяних прикрас.

Вихованець:

         розпізнає та характеризує:

народні звичаї та обряди свят зимового циклу;

уміє:        

використовувати художні техніки і прийоми для передачі характеру й кольору форми під час створення художнього образу;

  •  

за допомогою керівника гуртка результати власної роботи і техніку виконання;

30

 Правила безпечної поведінки із колючими предметами. Конструювання й виготовлення з різних матеріалів іграшок.

31

Конструювання й виготовлення з різних матеріалів сувенірів, прикрас.

32

Естетичне оздоблення ялинкових прикрас та іграшок.

33

Оформлення вітальної листівки до новорічно-різдвяних свят.

 

 

 

34

Аналіз виконаних робіт.

Конкурс «Новорічні фантазії».

     Орієнтовні практичні завдання. Виготовлення сувенірів-витинанок, ялинкових прикрас із шкарлуп яєць, сувеніру із природного матеріалу, вітальної листівки.

дотримується правил:

техніки безпеки під час роботи з різними художніми матеріалами та інструментами.

35

Виставка дитячих робіт

"Ми художники-митці фантастичних див творці".

ІІ СЕМЕСТР (82 год)

36

Сувенірні шкатулочки із віта-льних листівок і картону (12 год)

         Поняття про дизайн. Вибір форми шкатулочки. Підбір вітальних листівок за тематикою, кольором. Виготовлення деталей із картону за допомогою шаблонів.

Вихованець:

         розпізнає та характеризує:

різновиди дизайну як складової художньої культури;

         класифікує:

вітальні листівки за тематикою та кольором;

  •  
  • відмірювати нитку потрібної довжини;
  • всиляти нитку у вушко голки;
  • зав’язувати нитку у вузлик на пальцях;
  • виконувати петельний шов;

дотримується правил:

техніки безпеки під час роботи з різними художніми матеріалами та інструментами.

37

Правила безпечної праці. Проколювання шилом отворів у деталях.

38

Відмірювання нитки потрібної довжини, всиляння нитки у вушко голки. Прийоми зав'язування вузлика на пальцях. Обробка картонних і паперових деталей петельним швом.

39

Обробка картонних і паперових деталей петельним швом.

40

З’єднання деталей шкатулочки

41

Оформлення шкатулочки. Аналіз виконаних робіт. Гра «Відгадай, що у шкатулочці».

       Орієнтовне практичне завдання. Виготовлення шкатулочки.

42

Робота з текстильними матеріалами (26 год)

Сувенірні вироби із ниток

Загальні поняття про пряжу, нитки, тасьма. Природні та штучні волокна. Види ниток, їхні властивості й застосування.

Вихованець:

         розпізнає та характеризує:

види ниток, їхні властивості й застосування;

       порівнює:

природні та штучні волокна;

  •  
  • бачити тональні, кольорові співвідношення, підбирати

 

 

 

43

       Виготовлення сувенірів із ниток. Створення контурних малюнків. Підбір кольорових сполучень.

необхідний колорит ниток;

  • створювати орнаменти різних видів;
  • творчо використовувати різні техніки (змішані), свідомо застосовувати інструменти та матеріали під час роботи з текстильними матеріалами;

        спостерігає:

красу сувенірних виробів із ниток та геометричної вишивки;

  •  

свої почуття, власне бачення художніх творів і власної роботи з оцінками інших гуртківців;

        висловлює судження про:

етнографічні особливості в декоративно-прикладному мистецтві та дизайні (національний та індивідуальний стилі);

дотримується правил:

техніки безпеки під час роботи з різними художніми матеріалами та інструментами.      

44

      Правила роботи із ножицями. Приклеювання відрізків ниток за контуром малюнка. Аплікація із відрізків ниток. Послідовність аплікаційних робіт.

45

       Послідовність виготовлення помпонів із ниток. Конструювання іграшок із ниткових помпонів і мотків. Аналіз виконаних робіт.

       Орієнтовні практичні завдання. Виготовлення аплікацій із відрізків ниток та іграшок на основі помпонів і мотків із ниток.

46

Геометрична вишивка

       Ритуал майстрів ниток. Робоча папка швачки і кравця. Ознайомлення із видами швів.

47

       Підготовка до шиття. Правила безпечної роботи із голкою. Три способи вишивання швом "хрестик". Виготовлення подушечки для голок.

48

      Вишивання подушечки для голок.

49

      Оформлення подушечки для голок.

50

      Створення схеми виробу. Перенесення схеми на основу. Колорит геометричних вишивок. Виготовлення серветки для матусі.

51

      Вишивання серветки для матусі.

52

      Вишивання серветки для матусі.

53

      Оформлення серветки для матусі.

54

      Аналіз виконаних робіт. Гра "Поле чудес" на тему: "Кольори весни".

      Орієнтовні практичні завдання. Виготовлення подушечки для голок, серветки для матусі.

55

Бісероплетіння (26 год)

     Історія бісероплетіння. Види бісерного рукоділля.                                                           Історія виникнення бісероплетіння. Матеріали та інструменти. Основні терміни. Схеми і описи виробів. Види бісерного рукоділля:

 

Вихованець:

         розпізнає та характеризує:

види бісерного рукоділля;

        обґрунтовує:

оцінні судження щодо зразків українського мистецтва; аргументує судження щодо

 

 

 

 

нанизування, вишивка, в'язання, плетіння. Гармонія кольору. Правила безпечної праці із голкою й бісером. Підготовка до роботи. Організація робочого місця.

           Орієнтовне практичне завдання.  Виготовлення намиста методом нанизування. Плетіння ланцюжка "Хрестики".          

значущості української художньої спадщини в житті суспільства, у власній життєдіяльності;

        спостерігає:   

  • за впливом світла на зміну кольорів бісеру у природному середовищі та штучному освітленні; 
  • красу форми, її пропорцій, силует та об’єм;  

        порівнює:

кольори (хроматичні і ахроматичні), теплу та холодну колірну гаму і створений настрій художнього образу;

        аналізує:

  • свої почуття і власне бачення художніх творів;
  • за допомогою керівника гуртка результати власної роботи і техніку виконання;

        уміє:

  • використовувати основні терміни бісероплетіння;
  • організовувати своє робоче місце;
  • плести плоскі та об’ємні вироби із бісеру на дроті та волосіні;

дотримується правил:

техніки безпеки під час роботи з різними художніми матеріалами та інструментами.      

56

Фенєчки й браслети (12 год)

    Поява фенєчок в 50-х роках ХХст., їхнє символічне значення. Кольорова гама фенєчок і браслетів. Технологія виготовлення плоских фенєчок.

57

Виготовлення плоских фенєчок.

58

Технологія виготовлення об'ємних браслетів.

59

Виготовлення об'ємних браслетів.

60

Оформлення об'ємних браслетів.

61

Аналіз виконаних робіт.

         Орієнтовні практичні завдання. Виготовлення фенєчок і браслетів за схемами й описами, самостійна розробка візерунків.

62

      Іграшки із бісеру (12 год)

Технологія виконання плоских фігурок на дроті паралельним нанизуванням.

63

 Техніка безпечної праці із дротом. Робота за схемами.

64

 Самостійна розробка схем фігурок.

65

 Технологія виконання об'ємних фігурок паралельним нанизуванням на волосіні.

66

 Плетіння об'ємних іграшок із бісеру.

67

             Аналіз виконаних робіт. Гра "Поле чудес" на тему "Бісерне сяйво".

         Орієнтовні практичні завдання. Виготовлення плоских та об'ємних фігурок.

68

Виконання виставкових робіт (14год)

Виготовлення робіт на районну виставку дитячої творчості.

Вихованець:

       інтерпретує:

зміст власних творчих робіт;

       уміє:

  • передавати настрій у композиції різними техніками

69

Виготовлення робіт на обласну виставку дитячої творчості.

 

 

 

70

Відбір та оформлення кращих робіт на постійно-діючі конкурси і виставки.

та матеріалами;

  • застосовувати компози-ційне і колірне рішення, контрасти й нюанси, теплу та холодну колірну гаму;
  • свідомо вибирати техніку для  створення бажаного художнього образу.

71

Підготовка до підсумкової виставки дитячих робіт за рік

72

Виставка "Вернісаж дитячої творчості"

73

Ескурсія на виставку (2 год)

 Ескурсія на районну виставку дитячої творчості. Замальовка схем, сюжетів. Написання відгуків.

Вихованець порівнює твори образотворчого мистецтва, зразки орнаментів, висловлює судження про національні особливості українського народного мистецтва.

74

Підсумкове заняття (2 год)

Підсумки роботи за навчальний рік. Нагородження кращих учнів. Ігри, конкурси, вікторини.

       Вихованець виявляє готовність до використання набутих предметних компетенцій у процесі творчої самореалізації.

 

Категорія: Програми | Додав: Lesder | Теги: програма гуртка
Переглядів: 1971 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Вхід на сайт


Пошук

Друзі сайту
  • МОН України
  • Черкаський ОІПОПП
  • Інтернет-клуб Палітра
  • Черкаський ВО
  • Слово вчителя
  • Черкаський районний БДЮТ
  • Черкаський районний СЮТ
  • Руськополянська ЗОШ №2
  • Черкаський художній музей
  • Карпенко Ірина

  • Copyright Леся Деркач © 2024