Вітаю Вас Гість | RSS
Субота
20.04.2024, 08:25
Головна Каталог файлів Реєстрація Вхід
Меню сайту

Категорії розділу
Календарне планування [3]
Конспекти уроків [8]
Презентації [8]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 34

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Файли » Вчителям образотворчого мистецтва » Календарне планування

Образотворче мистецтво для 5-7 класів І семестр
13.09.2015, 16:31

ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО 5 КЛАС

 

Дата

Навчальні

завдання

Орієнтовні

тематичні

вправи

Техніка та матеріали

Примітка

І семестр. 16 годин (2 години – резервний час)

Тема 1: Графіка. 8 годин.

1.

 

Види образотворчого мистецтва та їх походження. Стежинки графіки. Засоби виразності графіки: штрих, лінія, крапка, «пляма».

1. Вправи на виявлення гнучких хвилястих, колючих, тонких, товстих ліній, штрихів, крапок, плям.
2. Створення композиції (малюнка) з використанням виразних ліній, крапок.

Олівець простий, кольорові та воскові олівці, ручка, туш, перо, вугілля.

 

2.

 

Краєвид, як жанр графіки. Основні правила композиції, виявлення головного в композиції, ритм, лінійний малюнок як виражальний засіб для створення графічних образів.

1. Створення композиції «Поетичні краєвиди рідної землі».

2. Створення пейзажної композиції.

Олівці, ручки фломастери, пастель, крейди.

 

3.

 

Основні правила композиції та вибору формату аркуша.

1. Вправи на зображення образів дерев у композиції «Диво дерево».

2. Виконання абстрактної композиції «Допоможи метелику».

Фарби гуашеві чи акварельні, ниткографія, плямографія, акватипія.

 

4.

 

Засоби виразності графіки: лінія, штрих, крапка, пляма, освітлення, тоновий малюнок.

1. Замальовка фруктів, овочів

2. Створення натюрмортів «Осінній букет», «Дари осені».

Олівці, пастель, ручки, сангіна, вугілля.

 

5.

 

Силуетна графіка виражальні можливості графіки, пляма, силует, контур, виявлення характеру форм.

1. Вправи на створення силуетів птахів, тварин, образів дерев на кольоровому тлі.

2. Вправи на засвоєння різних графічних технік «Розмова з морем» (акватипія, монотипія)

Олівці, ручки, туш, перо, фломастери.

Фарби. Акватипія, монотипія, гратографія.

 

6.

 

Шрифтова композиція в графіці (буквиця, буква-слово, декор літери, асоціації, характер написання літер).

1. Створення компози-ційної роботи «Весела абетка» (буква-образ, буквиця, буква-слово, декоративна літера).

2. Створення ілюстрації, заставки до улюбленого твору. («Колосок», «Пан Коцький»).

3. Вправи на написання букви-образу, буквиці, букви-слова, декоративних літер.

Фарби, олівці, крейди, ручки, фломастери.

 

7.

 

Загальні пропорції, масштаб, композиція, єдність та співвідношення частин з цілим, передача образу людини, виявлення стану, настрою.

1. Вправи на передачу композицій людини, (великий – малий, дорослий – дитина).

2. Створення композиції «Моя родина передача характерних особливостей людини».

Олівці, крейди, ручки, пастель.

 

8.

 

Підсумковий урок з теми: «Графіка» Характер і побудова форм, масштаб, художні прийоми виявлення характеру.

1.Створення тематичної композиції за  вибором «Смарагдове місто», «Місто майстрів».

2. Тестове опитування з теми «Графіка».

Фарби, пен-злі олівці, фломастери, туш, перо, крейди, пастель.

 

Тема 2: Живопис, кольорознавство. 8 годин.

 

9.

 

Живопис - як вид мистецтва, основні виражальні засоби: колір, холодні, теплі кольори, насиченість, тонова розмивка, мазок.

1. Виконання вправ на отримання кольорів, створення розтяжки кольору, насиченості.

2. Послідовність кольорів у спектрі, змішування, тонова заливка.

3. Створення композиції «Веселочка моя пила воду».

Фарби акварельні, гуашеві, заливка кольору.

 

10.

 

Засоби виразності живопису, ахроматичний, хроматичний колір, насиченість, світлота, відтінок, мазок, пляма, тонова розмивка.

1. Вправи накладання фарб акварелі (по-вологому, по-сухому). Ахроматичні кольори, насиченість.

2.Створення компози-цій «Зі світлини моєї бабусі», «Осіння симфонія», «Тихий листопад».

Гуаш, акварель, малювання «по-вологому», «по-сухому».

 

             

 

 

11.

 

Колір і форма, основні кольори, доповнювальні кольори, тепла та холодна колірна гама, лесування, колір природних форм.

1. Тепла кольорова гама. Створення композиції «Стоять веселі соняхи в цвіту».

2. Холодна кольорова гама «Осінній дощ», «Хмарки на небі» (пейзаж-настрій).

Фарби, олівці.

Техніки: по-вологому, по-сухому, кольорові розтяжки.

 

12.

 

Засоби виразності живопису, нюанс, контраст, колір природних форм.

1. Вправи на отримання різних відтінків кольорів.

2. Створення образу пташки, використову-ючи нюанс, контраст. «Папуга», «Павич».

3. Композиція на зображення тварин, птахів.

Фарби гуашеві, акварельні.

Змішування кольорів.

 

13.

 

Композиція в жи-вописі. Композиційний центр, динамічна форма, колір та різні його відтінки.

Особливості зобра-ження неба, хмар, води в мариністичному пейзажі.

1. Вправи на прома-льовку різних  форм риб, каміння, піску.

2. Створення мозаїч-ного панно «В гостях у Нептуна» (колективна робота) .

3. Мариністичний пей-заж за мотивами творів І. Айвазовського.

Мозаїка, папір, клей, ножиці, фарби акварельні, гуашеві, пензлики.

 

14.

 

Передача плавності композиції, проробка окремих деталей переднього плану.

1. Виконання вправ на зображення пре- дметів другого плану, промальовку деталей переднього плану.

2. Створення образів, що уособлюють поняття добра і зла, радості і смутку за мотивами казок.

Фарби, пензлики.

Різні техніки живопису.

 

15.

 

Основні виражальні засоби живопису, композиційний центр, передача характерних особливостей образу.

1. Вправи на зобра-ження обличчя та постаті людини.

2. Створення ескізів композиції за мотивами народного дійства або різдвяної вистави «Колядники», «Щедрувальники», «Ніч перед Різдвом» (Портрети головних героїв на тлі зимового пейзажу).

Акварель, гуаш, акварельні олівці, кольоровий папір. Техніка за вибором.

 

16.

 

Підсумковий урок, композиція в живописі, художні форми виявлення характеру, виразні засоби художніх технік.

1. Завершення роботи над створенням тематичної композиції «Зимові свята» у кольорі.

2. Ескіз композиціЇ-мініатюри розпису новорічних кульок з пап’є-маше: «Зимовий ліс», «Новорічна казка», «Зимова квітка»…

3. Тестове опитування «Види живопису».

Техніка лесування, мазок. Акварель, гуаш, акварельні олівці, кольоровий папір, пензлик, гелієві ручки, паєтки.

 


ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО 6 КЛАС

І СЕМЕСТР

Завдання уроку

Орієнтовна тематика

практичних завдань

Матеріали та

техніка виконання

Дата

Приміт

ка

ВСТУП. Тема 1: ЩО ТАКЕ ЖАНРИ МИСТЕЦТВА (4 год)

 

 

1.

Жанри образотворчого мистецтва.

Класифікація жанрів. Екскурсія до музею (зали анімалістки та пейзажу).

Сприймання мистецтв

 

 

 

2.

Як в образотворчому мистецтві з’явилися жанри

(зали портрета та натюрморту).

Створення композиції на вільну тему в одному із жанрів за вибором учнів

Техніка і матеріали на вибір учня

 

 

3.

Як в образотворчому мистецтві з’явилися жанри

(зал сюжетно-тематичних картин)

Створення ескізу «Запорізька Січ», «Чим я займаюся вдома»

Графічні матеріали

 

 

4.

Новаторство в мистецтві. Традиційний (академічний) розподіл на жанри. Абстракціонізм

Створення абстрактної композиції

Фарби

 

 

РОЗДІЛ 1. АНІМАЛІСТИКА. ПЕЙЗАЖ (10 год)

 

 

5.

Анімалістичний жанр. Періоди популярності анімалістичного жанру в різні часи

Зображення улюбленої тварини

Фарби

 

 

6.

Зображення тварин. Особливості зображення тварин. Начерк

Створення начерку тварини, що рухається з натури або фотографії

Графічні матеріали

 

 

7.

Анімалістика в скульптурі. Особливості анімалістичного жанру в скульптурі. Етапи створення скульптури тваринки

Створення скульптури тваринки (вола, вівці, кози, теля, віслюка, собаки, кота) як приклад малої пластики

Ліплення, пластилін

 

 

8.

Деталь, подрібненість. Цілісні і подрібнені форми

Створення рельєфної композиції

Ліплення, солоне тісто

 

 

9.

Узагальнення, площинність. Площинний і глибинно-просторовий способи зображення.

Створення площинної композиції використовуючи різні фактури

Ліплення, пластилін

 

 

10

Фантастичні тварини

Створення зображення фантастичної тварини

Фарби

 

 

11

Пейзаж. Історія пейзажу. Розвиток пейзажного жанру в Україні і світі. Етапи роботи над пейзажем.

Створення замальовки зимового пейзажу

Акварель, парафінова свічка

 

 

12

Настрій у пейзажі. Спокійні і динамічні пейзажі. Поділ пейзажів за тематикою. Напрямки пейзажів.

Виконання пейзажної замальовки

Фарби

 

 

13

Спостережна перспектива. Закони перспективи

Зображення інтер’єру своєї оселі

Акварель, олівець

 

 

14

Урок узагальнення знань.

Тестування

 

 

 

РОЗДІЛ 2. СТВОРЕННЯ ОБРАЗУ ЛЮДИНИ (6 год)

 

 

15

Портрет. Історія виникнення жанру. Типи портрету.

Зображення уявного портрету

Акварель, олівець

 

 

16

Образ у портреті

Створення автопортрету в історичному костюмі минулих часів.

Акварель, олівець

 

 


ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО 7 КЛАС

І СЕМЕСТР

Дата

 

Тема уроку,

навчальні завдання (мета)

Зміст роботи

Орієнтовні твори для сприймання

Рекомендо-вана техніка та матеріали

Примітка

Діалог традицій і новаторства.

Розділ 1. Образотворче мистецтво в нашому житті.

Тема 1. Архітектура

 

1.

 

Архітектура та її види.

Дати поняття про архітектуру як вид мистецтва; ознайомити учнів з її видами, основними засобами виразності, з класифікацією архітектурних об′єктів за призначенням; сприяти усвідомленню єдності архітектурної тріади: міцність – корисність – краса; розвивати естетичне сприйняття навколишнього світу; виховувати любов до прекрасного на прикладах зразків світового мистецтва та рідного краю.

Три основні види архітектури:

- об′ємні споруди (житлові, громадські та промислові будівлі);

- ландшафтна архітектура (створення садово-паркових комплексів);

- містобудування (планування нових міст, реставрація та оновлення).

Класифікація архітектурних об′єктів за призначенням (житлова, промислова, культових споруд, суспільно-громадська); основними засобами виразності архітектури (пластика об’ємів, масштабність, ритм, пропорційність, фактура і колір поверхні),

Виконання вправи: складання опорних схем «Види архітектури».

Творче завдання: створити ескіз архітектурного образу епохи.

Відеоряд «Споруди різних країн і епох» (піраміда Хеопса в Єгипті, Версальський палац у Франції, Собор Св. Юра у м.Львові, Кам’янець-Подільська фортеця в Україні, Римський Колізей в Італії, Тадж-Махал. Агра (Індія), житловий комплекс Таос-Пуебло на півдні США, А.Гауді. Будинок Батльо в Барселоні (Іспанія), Замок Нойшванштайн у Німеччині, Завод Inotera. Тайван…)

Лінійна графіка, графітовий олівець

 

2.

 

Будинок та інтер'єр.

Поглибити знання про інтер’єр, закони перспективи, виробляти практичні навички зображення інтер’єру, формувати уявлення про фронтальну і кутову перспективу, уміння бачити і розуміти особливості будови форми замкнутого простору; розвивати вміння аналізувати, узагальнювати; виховувати в учнів акуратність, увагу.

Основні групи інтер’єру — житловий і громадський.

Види зображення інтер’єру: кутовий і фронтальний. Ознайомлення з  поняттями «точка зору», «композиційний центр», «поле зору», «зоровий центр».

Алгоритм зображення фронтального та кутового зображення інтер'єру.

Виконання вправ: 1) проаналізувати інтер’єри з точки зору зручності, індивідуальності, краси;

2) виконати малюнки схеми фронтальної і кутової перспективи.

Творче завдання: побудувати інтер’єр житлової кімнати.

О.Серебряков «Інтер’єр квартири Олександра Попова», Ф.Санцогни «Інтер’єр банкетної зали у замку Кастелло ді Амороса», схеми зображення перспективної побудови фронтального і кутового інтер’єрів.

Графіка. Кольорові олівці.

 

3.

 

Інтер'єр у житті людини.

Поглибити знання учнів про жанр інтер’єру, ознайомити учнів зі стилями та напрямками в інтер`єрі, особливостями створення цілісного образу інтер`єру, з основами композиції інтер’єру; виробляти практичні навички зображення інтер’єру з різних точок зору, розвивати уміння бачити і розуміти особливості будови форми замкнутого простору; виховувати в учнів акуратність, естетичний самк.

Інтер’єр як жанр живопису. Особливості інтер’єрів в творах художників різних епох. Функціональність, гігієнічність естетичність − основні чинники під час оформлення житла.

Сучасні стилі інтер`єру (оглядово).

Колір в інтер’єрі

Виконання вправ: 1) відповідно написів на дошці «Кутова», «Фронтальна» розташувати зразки інтер’єрів;

2) лінійне зображення інтер’єру з різних точок зору;

Творче завдання: створити проект сучасного громадського інтер’єру.

Фотоілюстрації різноманітних інтер’єрів.

Луїджі Премацці «Особняк барона Штігліца. Вітальня», Макс Ліберман «Ательє художника», А. Редковскій «Інтер’єр», Е. Гау «Приватна кімната імператриці», «Новий Ермітаж», С.Андріяка «Дачний інтер’єр» О. Серебряков «Вітальня», В.ван Гог «Спальня в Орлі», В.Кандінський «Моя столова»

 

Аплікація. Кольоровий папір, клей.

 

4

 

Екстер’єр – обличчя будинку.

Ознайомити учнів з конструктивними та декоративними елементами будівель. Поглибити знання з лінійної перспективи, вчити зображати будинок у кутовій перспективі, розвивати аналітичне та конструктивне мислення.

Виховувати наполегливість у роботі, інтерес до архітектури.

Поєднання коструктивних та декоративних елементів споруд.

Зображення сучасного будинку у кутовій перспективі.

Аналіз складових геометричних форм, що складають будівлю.

Виконання вправи: замальовки перспективного скорочення куба відносно лінії горизонту.

Творче завдання: зобразити сучасний будинок у кутовій перспективі.

Антоніо Гауді. Храм Святого Сімейства (Барселона, Іспанія), Сіднейський оперний театр (Австралія), Площа Гран Плас (Великий ринок) у Брюсселі (Бельгія), Готель у Дубаї (Об’єднані Арабські Емірати), Бартоломео Растреллі. Маріїнський палац (Київ, Україна)

Комбінована техніка: акварель з графічним доопрацюванням.

 

5

 

Вулиці, що творять образ міста.

Поглибити знання учнів з перспективи, вчити відтворювати просторову перспективу. Розвивати композиційні уміння та навички, просторову уяву учнів. Виховувати любов до прекрасного на прикладах творів мистецтва.

Перспектива в творчості художників. Різновиди міських пейзажів. Закономірності лінійної та повітряної перспективи.

Вправа: замальовка схеми побудови будинку в перспективі.

Творче завдання: виконати міський пейзаж з однією точкою сходу на тему «Міська вулиця» з передачею лінійної та повітряної перспективи за уявою.

Р.Санторо. «Гондола на венеціанському каналі», Джованні Антоніо Каналетто 1 «Ринкова площа в Пірні, І.Ігоніна серія «Міські мотиви», С.Цемрюк «Старе місто»

Декоративно-графічна композиція.

 

6

 

Архітектурні пам’ятки України.

Ознайомити учнів із архітектурною спадщиною України, вчити компонувати кілька елементів пейзажу в просторовому зв’язку їх між собою з композиційним і тоновим рішенням, розвивати аналітичне мислення, технічні навики, виховувати інтерес до вивчення культури України.

Архітектура – кам’яний літопис.

Віддзеркалення національної самобутності народу в архітектурі.

Виконання вправи: методом «мозкової атаки» пригадати види архітектури, конструктивні елементи споруд, засоби виразності архітектури.

Творче завдання: створити живописну композицію на одну із тем «Старовинна фортеця», «Замкова гора», «Храми рідного краю»

Сім найвидатніших історико-архітектурних пам’яток України: Національний історико-архітектурний заповідник «Кам’янець», Києво-Печерська Лавра, Державний історико-культурний заповідник «Хотинська фортеця», Національний дендрологічний парк «Софіївка», Херсонес Таврійський, Софія Київська та Національний заповідник-острів «Хортиця».

Храм Св. Миколая у с. Колодне, Закрапатська обл., Свято-Троїцький собору м. Новомосковськ, Одеський національний академічний театр опери та балету…

Живопис гуашшю

 

7

 

Особливості ландшафтної архітектури.

Ознайомити учнів із ландшафтною архітектурою, сформувати уявлення учнів про різні стилі ландшафтної архітектури, розвивати дрібну моторику руки, наполегливість, вміння компонувати елементи рельєфної композиції, передавати плановість. Виховувати в учнів почуття прекрасного, естетичне сприйняття навколишнього світу; розуміння та дбайливе ставлення до пам`яток архітектури; любов до національної архітектурної спадщини.

Малі архітектурні форми. Особливості організації сучасного парку. Синтез мистецтв у ландшафтних композиціях (скульптури, малих архітектурних форм, елементів природи).

Ліплення паркової скульптури, фонтанів; створення зразків альтанок, мостиків у техніці «паперової пластики».

Виконання вправи: продумати елементи декорування (геометричні, рослинні) та виконати начерк альтанки або паркового містка.

Творче завдання: створити рельєфну композицію «Мій парк» (групова робота).

Фотозразки малих архітектурних форм парків світу та України.

Колаж з 3-Д ефектом, поєднання паперової пластики та фонового малюнка.

Кольоровий папір, клей, пластилін, за потреби графічні матеріали, фарби.

 

8

 

Світові шедеври архітектури.

Підсумковий урок.

Здійснити контроль, корекцію, систематизацію та оцінювання навчальних досягнень учнів, розвивати вміння узагальнювати матеріал, робити висновки, розвивати логічне мислення,  виховувати інтерес до спілкування з творами образотворчого мистецтва.

Узагальнення знань з теми.

Творче завдання: перегляд учнівських презентацій про архітектурну споруду, яка змінила світ.

Творче завдання: лінійна замальовка най вражаючої архітектурної споруди.

 

Храм Амона (м. Карнак, Єгипет), Афінський акрополь, Колізей (м. Рим, Італія), храм Пантеон (м. Рим, Італія), середньовічний замок у Каркасоні (Франція), готичний собор у Ремсі, Собор Паризької Богоматері (Нотер-Дам) (Франція), Собор Софії в Києві, Собор св.Петра в Римі (Італія), Бранденбрузька брама (м. Берлін, Німеччина), Ейфелева вежа (м. Париж, Франція) Емпайр стейт білдінг м.Нью-Йорк (США)

Лінійний малюнок по тонованій основі. Способи швидких замальовок у процесі сприймання.

 

Тема 2. Декоративно-прикладне мистецтво

 

9

 

Види декоративно-прикладного мистецтва.

Розширити знання про декоративне мистецтво, учити розпізнавати та аналізувати види декоративного мистецтва. Розвивати художній смак, інтерес до народних ремесел. Виховувати почуття національної свідомості, гордості за спадщину рідного краю, інтерес до пізнання українського народного мистецтва.

Особливості декоративно-прикладного та народного мистецтва.

Видовий поділ у народному декоративно-прикладному мистецтві.

Виконання вправи: 1) тлумачення понять: «стилізація», «контраст», «символізм» у декоративному мистецтві;

2) аналіз творів декоративно-прикладного мистецтва.

Колективний проект: створити календар «Від свята до свята» сторінки якого міститимуть композиції з тем народних календарно-обрядових свят та зразки виробів декоративно-прикладного мистецтва.

Світлини зразків виробів різних видів декоративно-прикладного мистецтва.

кераміка (Т.Демченко, І.Білик, В.Омеляненко, Г.Пошивайло), витинанки (М.Тележенко, Т.Крамаренко), килимарства, лозоплетіння, художньої обробки дерева, ковальства, народної іграшки, писанкарства, флористики тощо.

 

 

Техніка і матеріали на вибір учнів. Колаж з графічним доопрацюванням.

Графічні матеріали, гуашеві фарби.

 

10

 

Барвисте диво українського народного розпису.

Ознайомити учнів із осередками народного розпису в Україні та майстрами розпису. Розвивати композиційні вміння, вдосконалювати технічні навики. Учити цінувати національну самобутність і культурну спадщину України.

Традиції та мотиви українського розпису. «Мальовки». Визначення особливостей виражальних засобів Косівського, Опішнянського, Яворівського, Петриківського розписів. Особливості побудови композиції, гармонія кольорів.

Виконання вправи: побудова композиційних схем до декоративних розписів.

Творче завдання: створити ескіз власного настінного декоративного розпису в петриківському стилі.

Розписи Тетяни Пати, Ганни Павленко, Надії Білоконь, Оришки Пилипенко

Петриківський розпис, гуаш

 

11

 

Вишивка — невмирущий оберіг.

Ознайомити з історією вишивки, її основним призначенням та роллю в житті людини; розвивати вміння до створення художніх образів у творчих роботах на основі традиційних народних символів, створювати ескізи вишивки; прищеплювати, бажання зберігати та примножувати традиції українського народу.

Вишивка — найпоширеніший вид народного декоративно-прикладного мистецтва. Символіко-магічне значення орнаментальних зображень вишивок. Значення оберегової символіки в народному мистецтві.

Різновиди орнаментів вишивок (геометричні рослинні зооморфні, антропоморфні). Найпопулярніші мотиви вишивок.

Виконання вправи: з’ясувати за відеорядом, які використовуються кольори вишивок у різних регіонах України.

Творче завдання: виконати ескіз традиційного одягу з вишитими оберегами.

Зразки вишивок гладю, хрестиком майстрів В.Сидоренко, А.Корзун, Л.Тородина, О.Великодна, О.Закорка, Г.Бигун, О.Теліженко ін.

Репродукції

М. Подкопаєва «Українка», К.Кацура «Українка», А.Коцка. «Жіночий портрет»,

О.Кульчицька «Зразки українського жіночого одягу»

 

 

12

 

Чарівне мереживо витинанки.

Знайомити учнів із символами в орнаментах, історією їхнього виникнення, вчити дотримувати основних принципів композиції «Дерева роду», гармонійно підбирати колірну гаму, розширювати знання про побудову симетричних композицій; розвивати зорову пам'ять, спостережливість; удосконалювати прийоми роботи з папером, активізувати творчу діяльність; виховувати у дітей розуміння взаємозв’язку навколишнього світу через створення художнього образу засобами витинанки.

Історичні передумови виникнення витинанки. Види витинанок (одноколіна, багатоколірна). Оберегові символи витинального мистецтва (геометричні, рослинні, тваринні,зображення людини (Берегиня), архітектурних об’єктів.

Будова Всесвіту у композиції «Дерева роду». Ознайомлення з технологією багатоколірної витинанки.

Виконання вправи: дібрати кольори для багатоколірної витинанки.

Творче завдання: виконати у техніці витинанки «Дерево роду» («Вазон»).

 

 

Відеоряд витинанки М.Теліженко, О.Шинкаренко, В. Любаса, Т.Крамаренко, О.Городинської, А.Пушкарьова, М.Руденко

Витинання.

Кольоровий папір, клей.

 

13

 

Лялька-мотанка — берегиня роду.

Ознайомити із символікою та береговою функцію ляльки-мотанки. Розвивати цікавість до українського народного мистецтва. Виховувати естетичний смак, любов до рідної культури.

Лялька – оберіг родини, могутній магічний талісман. Різновиди ляльок-мотанок. Ознайомлення виробами відомих лялькарок Л.Теліженко, Н.Кузьменко, О.Скляренко. Технологія виготовлення вузлової ляльки.

Творче завдання: виготовлення ляльки-мотанки.

Фотозразки оберегових народних ляльок, авторські ляльки Л.Теліженко, Н.Кузьменко, О.Скляренко

Шматки тканин (бавовна, льон, вовна, конопляне прядиво,) кольорові нитки

 

14

 

Народна іграшка — пам’ять нації.

Ознайомити учнів з технологією виготовлення народної іграшки та матеріалами, з яких вона може бути виготовлятися: дерево, глина, солома, нитки, тісто…

Виховувати любов та повагу до краси, створеної руками майстра умільця в повсякденному, буденному житті.

Незвичайний світ різноманітних образів народних іграшок. Види народних іграшок.

Творче завдання: виготовлення народної іграшки за мотивами керамічних іграшок Ольги Бердник.

Фотозразки Косівської та Опішнянської керамічних іграшок, Яворівські дерев’яної забавки, іграшок з соломи, сиру, тіста, листя кукурудзи. Фотозразки іграшок Ольги Бердник із серій «Давні звірі», «Пташині весілля», «Леви наших лісів», «Коти на полюванні», «Пори року», «Від Яйця-Райця», «Стародавні загадки».

Ліплення з пластиліну з подальшим розписуванням гуашшю.

 

15

 

Вертеп: мистецтво народжене вірою.

Ознайомити учнів з історією Різдвяного вертепу, особливостями його оформлення, поглибити в учнів композиційні уміння, навички роботи з прикладними матеріалами, розвивати уміння створювати образи людей, тварин; виховувати інтерес та шану до народних звичаїв та обрядів, прагнення до особистої творчості.

Історія виникнення вертепної вистави.

Вертепні вистави в Україні.

Різдвяний вертеп в різних країнах світу.

Виконання вправи: з’ясувати особливості оформлення різдвяної шопки.

Творче завдання: виготовлення персонажів різдвяного вертепу (Марія з немовлям, Йосип, янголи, пастухи, Ірод-цар, три царі, чорт, коза, теля, вівці…), оформлення різдвяної чарівної скриньки (групова робота).

Відеофрагмент Різдвяного вертепу. Зразки із зображенням різдвяних шопок.

Техніка ліплення або пап’є-маше. Матеріали для виконання ляльок (тканина, папір, клей, нитки).

 

16

 

Декоративно-прикладне мистецтво в нашому житті.

Здійснити контроль, корекцію, систематизацію та оцінювання навчальних досягнень учнів, розвивати вміння узагальнювати матеріал, робити висновки, розвивати логічне мислення,  виховувати любов до національного мистецтва.

Підсумковий урок.

Виконання тестових завдань.

Гра «Мозаїка»

Прочитати вислови, зашифровані на дошці, наприклад, *Тецтвомис — женнявира бшихнайгли окдум ростішимнайп обомспос.

(Мистецтво — вираження найглибших думок найпростішим способом.  Альберт Ейнштейн)

Картки із тестовими завданнями

 

 

 

Категорія: Календарне планування | Додав: Lesder | Теги: календарне планування уроків образо
Переглядів: 4546 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Вхід на сайт


Пошук

Друзі сайту
  • МОН України
  • Черкаський ОІПОПП
  • Інтернет-клуб Палітра
  • Черкаський ВО
  • Слово вчителя
  • Черкаський районний БДЮТ
  • Черкаський районний СЮТ
  • Руськополянська ЗОШ №2
  • Черкаський художній музей
  • Карпенко Ірина

  • Copyright Леся Деркач © 2024