Вітаю Вас Гість | RSS
П`ятниця
26.04.2024, 02:41
Головна Каталог файлів Реєстрація Вхід
Меню сайту

Категорії розділу
Календарне планування [3]
Конспекти уроків [8]
Презентації [8]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 34

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Файли » Вчителям образотворчого мистецтва » Конспекти уроків

Конспект уроку образотворчого мистецтва 4 клас
17.01.2015, 21:09

Тема:                 Малювання композиції «Осінній натюрморт»

Мета уроку: ознайомити учнів з натюрмортом як жанром образотворчого мистецтва; вчити передавати красу повсякденних речей, що оточують нас, форму та об’єм предметів; розвивати навички учнів з відтворення об’єму засобами світлотіні; удосконалювати вміння добирати необхідні відтінки, інтенсивність кольору та напівтони; виховувати охайність під час роботи з фарбами, естетичний смак.

Тип: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: мультимедійні засоби.

Зоровий ряд: презентація професійного зображення яблука олійними фарбами, репродукції картин художників у жанрі натюрморту (К. Новаківський «Натюрморт», В. Хеда «Сніданок з ожиновим пирогом»), муляжі фруктів, циліндр, навчальні роботи з методичного фонду, дитячі роботи минулих років.

Матеріали та інструменти: альбом, словник для запису термінів образотворчого мистецтва, простий олівець, гумка, гуаш, пензлі № 4, 6, ємність для води, серветки для витирання рук і пензлів, палітра.

Словниковий мінімум: блік, півтінь, власна тінь, рефлекс, падаюча тінь.

Методи і прийоми: евристична бесіда, демонстрація наочності, організація сприймання,  практична робота на базі засвоєного матеріалу.

ПЛАН УРОКУ

І. Організаційна частина.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

V. Практична робота.

VІ. Підсумок уроку.

VІІ. Домашнє завдання.

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина. (1 хв.)

Перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. (1 хв.)

Оголошення теми та завдань уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань. (2 хв.)

  • Що таке натюрморт?
  • Назвати плановість у малюнку.

ІV. Вивчення нового матеріалу. (10 хв.)

Словникова робота.

Натюрморт – перекладається з французької як мертва натура, нерухома природа – це жанр образотворчого мистецтва, на якому зображена нежива природа: фрукти, овочі, квіти, посуд, драпіровка тощо.

Учні роблять запис у словниках з образотворчого мистецтва.

Робота з підручником.

На прикладі репродукцій учні порівнюють формат, акцент і крапку композиції, фон.

Дивлячись на картини художників, розумієш красу і пізнаєш духовний світ людини. Ці два художники передають по-своєму свої враження, свої відчуття, але обидва натюрморти сповнені реалізму, краси. Світ речей у натюрморті віддзеркалює ознаки певної історичної епохи.

Організація сприймання.    Демонстрація наочності.

К. Новаківський  «Натюрморт» . На першому плані зображені розкидані яблука, на другому – вази з фруктами, на третьому – в глиняних горщиках ростуть квіти – хризантеми.

В. Хеда «Сніданок з ожиновим пирогом»

- Що в першу чергу привертає вашу увагу на картині? Якими засобами досягає цього художник?

- Що змальовано на картині? На чому автор акцентує найбільшу увагу?

- Якою є колірна гама картини?

На білій скатертині невеликого стола безладно розкиданий посуд. Наче тільки-но тут хтось снідав. Ось лежить, тьмяно поблискуючи сріблом, келих, в іншому, скляному, келиху – недопите вино. На срібній тарілці пиріг. У нього відламана хрустка скоринка, і бачимо начинку – варення. Картина так і називається «Сніданок із ожиновим пирогом». Її написав голландський художник Віллем Хеда, який жив у ХVІІ столітті.

Голландія на той час була прогресивною та багатою державою. Художники малювали те, що було зрозумілим і близьким усім: тихі поля, море, затишні кімнати зі старовинними меблями, сімейні сценки.

Це був час розквіту голландського живопису. Усі захоплювалися мистецтвом, усі купували картини. Художники навіть іноді сплачували своїми картинами і господарці за кімнату, і кравцеві за костюм.

Художники полюбляли використовувати сірі тони, особливо для фону. Але яким золотом відливають на такому фоні лимони! Які гарні соковиті персики з оксамитовим пушком або оселедець, що відблискує перламутром! Якими тугими складками спадає накрохмалена біла скатертина зі столу!

Голландські художники дуже вміло використовували світло і найтонші переходи кольору, і тому такими об’ємними здаються скляні келихи, в яких виблискує вино. Вони бачили красу в найпростіших повсякденних речах. У своїх картинах вони передавали не тільки красу речей, але й своє захоплення ними.

Усі ці предмети, зображені на полотнах, допомагають побачити наче шматочок життя того часу: посуд, яким тоді користувалися, обстановку кімнат, звичаї та звички. Картина художники – це вікно в його час.

Ці натюрморти були невеликими за розмірами, і художників, які писали їх, пізніше назвали «малі голландці». Вони є основоположниками натюрморту.

Організація сприймання.

Презентація професійного зображення яблука олійними фарбами

Фізкультхвилинка.

Малювали ми й трудились,

Наші пальчики стомились,

А щоб краще працювати,

Треба трішки пострибати.

1,2,3,4.5

Знову будем малювать.

V. Практична робота. (25 хв.)

 - Чи бажаєте ви надовго зберегти особливий смак  і запах осені? Намалюйте композицію з осінніх фруктів чи овочів із двох предметів. Пам’ятайте: вони повинні відрізнятися за формою та кольором.

1. Пояснення послідовності виконання композиції осіннього натюрморту.

2. Інструктаж з техніки безпеки під час роботи з пензлем і фарбами.

Зверніть увагу, що рефлекс виразно проглядається в затемненій частині предмета. Пригадаємо, який колір отримаємо під час змішування жовтої та червоної фарб, жовтої та синьої, червоної та синьої?

Виконання вправи: використовуючи схему в підручнику с. 24, відтворіть плавний перехід від світлого до темного тону кольору.

  1. Індивідуальна робота за творчим завданням.

VІ. Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу.

  • З творчістю яких художників ви познайомилися сьогодні на уроці?
  • Чому основоположників натюрморту називають «малі голландці»?
  • Продовжіть речення: сьогодні на уроці мене вразило…, здивувало…, мені найбільше запамяталось…., я навчилась…

Підсумок.

VІІ. Підсумок уроку. (4 хв.)

Аналіз завершених учнівських робіт. Мотивація оцінок. Організація міні-виставки.

VІІІ. Домашнє завдання. (1 хв.)

Поспостерігати за кольором близьких та дальніх предметів пейзажу, підготуватися до роботи з фарбами.

Використана література:

  1. Бровченко А.В. Образотворче мистецтво: альбом-посібник: 4 клас – К.:СПД – ФО Тернов І.Є., 2005. – с.12
  2. Горошко Н.А. Усі уроки образотворчого мистецтва. 4 клас. – Х.: Вид.група «Основа», 2009. -
  3. Любарська Л.М., Резниченко М.І., Образотворче мистецтво: підручник для 4 кл. – К.: Форум, 2003. – с.24

Додатковий матеріал

Осінь-молодиця

Урожай збирає.

Стигла вже пшениця –

У полі безкраїм.

Городина на грядках

Пишна уродила.

Яблука та груші,

Що набрали сили, -

Все складає осінь

У свою комору,

Щоб нас пригощати

У зимову пору.

Категорія: Конспекти уроків | Додав: Lesder
Переглядів: 7080 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 1.5/2
Всього коментарів: 0
Вхід на сайт


Пошук

Друзі сайту
  • МОН України
  • Черкаський ОІПОПП
  • Інтернет-клуб Палітра
  • Черкаський ВО
  • Слово вчителя
  • Черкаський районний БДЮТ
  • Черкаський районний СЮТ
  • Руськополянська ЗОШ №2
  • Черкаський художній музей
  • Карпенко Ірина

  • Copyright Леся Деркач © 2024