Вітаю Вас Гість | RSS
Середа
23.01.2019, 00:33
Головна Каталог файлів Реєстрація Вхід
Меню сайту

Категорії розділу
Календарне планування [3]
Конспекти уроків [8]
Презентації [8]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 30

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Файли » Вчителям образотворчого мистецтва » Конспекти уроків

Конспект уроку образотворчого мистецтва 6 клас
30.03.2015, 16:14

УРОК №21

ТЕМА УРОКУ: Чарівний світ речей.

ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ: Створення декоративної композиції натюрморту в техніці аплікації.

МЕТА УРОКУ: формування ключових компетентностей:

         міжпредметної естетичної компетентності: формувати вміння давати естетичну оцінку творам мистецтва, аналізувати і оцінювати найважливіші досягнення національної та світової культур; учити передавати красу повсякденних речей, які нас оточують.

предметної компетентності: ознайомити з історією виникнення натюрморту, удосконалювати знання про локальний колір та зумовлений кольори, специфіку реалістичного і декоративного вирішення натюрморту, розвивати почуття форми і простору, відчуття композиційної цілісності; виховувати естетичне сприйняття учнями навколишнього світу.

Тип уроку: комбінований

Техніка виконання: аплікація.

Обладнання:

  1. Технічні (інформаційні) засоби навчання: мультимедійний проектор, комп'ютер.
  2. Репродукції живописних творів: В. Хеда «Сніданок з омаром», Ж.-Б. Шарден «Натюрморт з атрибутами мистецтва», О. Новаківський  «Натюрморт».
  3. Підручник: Образотворче мистецтво 6 клас. О. Калініченко, Л. Масол.
  4. Дидактичні картки для виконання вправи «Збільш-зменш».
  5. Зразки дитячих робіт минулих років.
  6. Простий олівець, гумка, ножиці, клей, кольоровий папір, картон, серветка.

Методи та прийоми: коментар, бесіда, демонстрування наочності, організація процесу сприймання, пізнавальної та практичної діяльності учнів, порівняльний аналіз, частково-пошуковий, виступи учнів з повідомленнями, індивідуальне консультування, інтерактивні вправи «Сюрприз», інтелектуальна розминка: «Квартет», «П’ятий зайвий», «Помилка художника»

Форма організації: виконання вправ у парі.

Терміни та поняття:

Натюрмортжанр образотворчого мистецтва, художній твір, у якому зображуються речі, що оточують людину.

Драпування - тканина, яка підкреслює або виділяє головне в натюрморті, служить для рівноваги композиції.

Локальний колір – незмінний колір зображуваних предметів, без відтінків.

Види мистецтв, що інтегруються: живопис, графіка, декоративно-прикладне мистецтво.

Міжпредметні зв’язки: математика, естетика, художня культура.

Структура використання на уроці навчального часу:

1. Організація уваги учнів на уроці (1 хв.).

2. Мотивація навчальної діяльності (1 хв.).

3. Оголошення теми та завдань уроку (1 хв.).

4. Виклад вчителем нового матеріалу (5 хв.).

5. Інтелектуальна розминка (5 хв.).

6. Домашнє завдання (1 хв.).

7. Самостійна практична діяльність учнів(20 хв.).

8. Оцінювання та аналіз учнівських робіт (7 хв.).

7. Рефлексія (3хв.).

8. Підсумок уроку  «Кольорова мініатюра» (1 хв.).

ХІД УРОКУ

Слайд 1.

  1. Організаційний момент

Перевірка готовності учнів до уроку.

Перевірте, чи є у вас на парті олівець і ножиці, клей та серветка, папір та картон, підручник і щоденник., скатерка. Стали струнко.

 - Добрий день! Сідайте!

Слайд 2.

Протягом уроку я розраховую на вашу підтримку і взаємодопомогу. Кожному із вас хочу побажати на цьому уроці бути:

У – успішним

С – самостійним

П – працьовитим

І – індивідуальним

Х – хоробрим

У – уважним

Інакше кажучи,  бажаю вам УСПІХУ.

Чергові назвіть відсутніх в класі.

  1. Мотивація навчальної діяльності

Гра «Чарівна скринька».

  • Дістаньте сюрприз, відкрийте і по черзі озвучте, що знайшли.
  • Який жанр образотворчого мистецтва може об’єднати всі ці предмети?
  • Епіграфом нашого уроку є слова французького філософа і математика Блеза Паскаля: “Натюрморт – це дуже дивний живопис: він примушує милуватися копіями тих речей, оригіналами яких ти ніколи не милуватимешся”.

Слайд 3.

  1. Оголошення теми та завдань уроку.

- Отже, тема нашого уроку звучить так: «Чарівний світ речей». Під час уроку ви ознайомитесь з історією виникнення натюрморту;

розглянете репродукції картин відомих художників;

створите композицію натюрморту в техніці аплікації.

  1. Вивчення нового матеріалу

- З’ясуємо, що називається натюрмортом? Виступи дітей.

Робота з підручником.

- Перевіримо, відкрийте підручник на с. 135, зачитай уголос визначення

Увага! Словникова робота.

–  Натюрморт в перекладі з голландської – стілевен  - означає тихе життя.

Розгляньте ілюстрації в підручнику, про що нам можуть розповісти речі зображені на фресках, давньогрецькій тарілі?

( - Про красу речей,

картини розкривають ставлення автора до зображеного,

характеризують людину, якій належать ці речі,

а ще допомагають пізнати епоху.)

Розповідь.

Жанр натюрморту має багатовікову історію. Зображення предметів можна побачити на витворах мистецтва часів античності та середньовіччя як частину композиції на історичну чи побутову тематику. Майстерність голландських і фламандських художників 17 ст. сприяла виокремленню натюрморту в самостійний жанр. Про особливості художників різних країн розкажуть учні, які підготували цікаві повідомлення.

Виступи учнів з повідомленнями.

Слайд 4.

Демонстрація наочності. В. Хеда «Сніданок з омаром»

Картину «Сніданок з омаром» написав голландський художник Віллем Хеда, який жив у 17 столітті. Тема сніданку створює враження присутності людини. Художник поєднав сірий тон фону з яскравою золотаво-коричневою гамою аристократичного сніданку. Своїми натюрмортами митці переконували світ у тому, що прості речі мають певний сенс і велику красу.

Слайд 5.

Демонстрація наочності. Ж.Б. Шардена «Натюрморт з атрибутами мистецтва»

Жан Батіст Шарден – французький майстер побутового жанру 18 ст. У його натюрмортах ми зустрічаємо предмети побуту простої людини. Художник майстерно передає найтонші переходи, ефекти освітлення. Він здатний перетворити на поезію звичайний світ предметів.

Слайд 6.

Демонстрація наочності. О. Новаківський  «Натюрморт»

На картині українського художника Олекси Новаківського "Натюрморт" представлена осінь в усій її пишній красі. Ми бачимо осінні квіти - хризантеми і фрукти. Жовті, оранжеві, червонобокі яблука та зеленкувато-жовті груші лежать у гарній вазі. Художник показав сонячний, ясний день через падаючі тіні від квітів, фруктів і посуду. Натюрморт яскравий і радісний.

  1. Інтелектуальна розминка.

Чи можна речі на столі назвати натюрмортом? (Ні) Чому?

  1. Прошу вийти одному бажаючому учню та створити гармонійну композицію натюрморту? Завдання  - дібрати потрібні предмети в єдину композицію.

Слайд 7.

  1. Зверніть увагу на слайд.

Вправа «Складаємо квартет», Слово „квартет” у перекладі з латинської мови означає „четверо”. У завданні рамкою обведені три предмети - олівці, альбом, фарби, підібрані за деякою ознакою. Завдання: підібрати до цієї групи четвертий предмет, скласти квартет.

- Відповідь? А хто має іншу думку? Правильна відповідь під №4, пензлик.

Слайд 8. «П’ятий зайвий»

На малюнку 5 різних предметів, 4 з яких значною мірою подібні один до одного, і лише один відрізняється від інших. Завдання: який предмет тут зайвий? Чому?

- Відповідь? А хто має іншу думку? Правильна відповідь –  №2 (ківш).

Слайд 9. «Помилка художника»

Завдання: відшукати помилку художника

- Відповідь? А хто має іншу думку? Правильна відповідь – дим та прапор мають різний напрям.

У натюрморті полиск – найсвітлішу частину  - слід зображувати з одного напряму джерела світла, а падаючу тінь від предмета  - з протилежного.

Простежте за будь яким предметом з натури.

Слайд 10. Розгляньте, чи природно виглядають композиції на світлинах? Яке враження викликають зображення? Поясніть чому?

Групувати предмети треба так, аби композиція справляла враження природності, а не абсурдного поєднання предметів.

- Зверніть увагу на натюрморт! Чи  є зауваження, пропозиції класу до композиції? Рука.

- Важливим чинником композиції натюрморту є плановість. Плановість витримано, зайві речі відсутні, дякую, маєш художній смак, молодець!

Слайд 11. Аналіз картин

  • Увага на слайд! Розгляньте репродукції відомих художників, порівняйте.
  • Що в картині «Сонячний натюрморт» є центром композиції?
  • Яке значення має фон в «Натюрморті з кошиком фруктів»?
  • Що таке драпування? (Тканина, яка підкреслює або виділяє головне в натюрморті, служить для рівноваги композиції)
  • Як розташовуємо предмети різні за висотою?

Щоб предмети трималися в композиції на площині, їх розташовують на другому плані, на першому – край стола.

- Порівняємо, які відмінності кольорового вирішення в живописному та декоративному натюрморті?

Сонячний натюрморт – посуд та фрукти зображені площинно.

Натюрморт з кошиком фруктів – об’ємно.

Два художники передають по-своєму свої враження та відчуття, але обидва натюрморти сповнені реалізму та краси.

Робота з підручником. Словникова робота.

- Що таке локальний колір? Зачитай визначення з підручника на с. 138.

Локальний колір – незмінний колір зображуваних предметів, без відтінків.

Пригадайте, яким фруктам і овочам притаманний помаранчевий колір? (морква і гарбуз, цитрусові), червоний – (помідор, перець, яблуко).

Якби малювали з натури нашу композицію, який формат би обрали? (Квадрат, горизонтальний, чи вертикальний, інший)

  1. Практична робота

Розгляд дитячих робіт минулих років

- Розгляньте малюнки дитячих робіт минулих років. Яке враження справляє перша робота? Чи є недоліки?

Ви багато побачили, почули, спробували практично створити композицію, побачили недоліки ваших однолітків, а тепер  переходимо до виконання практичного завдання: створити композицію натюрморту в техніці аплікації в парах.

- Перед тим, як виконати практичну роботу потренуємося зменшувати зображення за контуром та збільшувати. Час 1 хв.

Виконання вправи «Збільш-зменш» за дидактичними картками.

Час вичерпано. Відкладіть на край столу, покладіть олівці.

- Приготуємо своє робоче місце. Підручник покладіть у сумку, аби не забруднити клеєм, в щоденник запишіть домашнє завдання – стисло - поспостерігати за композиціями голландських художників, підготуватися до роботи з фарбами. Все зайве з парти прибрати, залишаються речі для роботи над аплікацією та пенал.

Слайд 11.

Зверніть увагу на слайд!

Зам’ятайте, правила побудови натюрморту з Абетки мистецтва.

  1. Спочатку подумайте і оберіть, що буде центром композиції, які фрукти чи овочі будуть доповнювати, підберіть їх локальний колір, аби не зливався з фоном.
  2. Починаємо роботу з вибору формату із картону. (Горизонтальному, вертикальному)
  3. Назвіть різницю між спорідненими та контрастними кольорами.
  4. Велике значення має фон, підставка має бути темнішою за фон.
  5. Предмети будуємо нижче від лінії горизонту.
  6. Не загромаджувати передній план.

Повторимо Інструктаж з техніки безпеки з ножицями та клеєм

  1. Слід бережно ставитись до поверхні основи.
  2. Використовуйте папір та клей раціонально.
  3. Які правила користування ножицями вам відомі?
  4. Потурбуйтесь про організацію робочого місця, для зручного користування.

Поетапне виконання в парі.

  1. Об’єднайтеся в пари так, як ви сіли та обговоріть хто, що буде виконувати. Уявіть майбутню композицію! Наприклад, один учень підбирає колір основи, другий – колір підставки. Працювати слід узгоджено.
  2. Один виготовляє симетричну композицію вази чи глечика, - інший підбирає драпування.
  3. Кожен виготовляє в локальному кольорі яблуко, інший – грушу.
  4. Коли всі деталі вирізані, виконайте блиск на предметах в споріднених кольорах. Викладіть на основі, перевірте плановість та наклейте.
  5. Підпишіть із зворотного боку, свої прізвище та ім’я.

Час 20 хв.

Взаємоаналіз робіт

  • Обміняйтесь роботами з сусідньою партою. Проаналізуйте і скажіть, що в роботі однокласників вдалося найкраще? Чи є допущені помилки? Звертаємо увагу на формат, кольорове вирішення, композицію.

Оцінювання (більшу третину класу)

  • Дотримались вимог – оцінки 11, незначні помилки – 9, старайтеся.

Рефлексія

  • Пригадайте, що називається натюрмортом?
  • В якій країні зародився цей жанр?
  • Яких художників ви запам’ятали?
  • Чим приваблює художників натюрморт?
  • Що таке локальний колір?

Підсумок уроку Кольорова мініатюра.

- Чи задоволені ви уроком? Зелений колір – позначає гармонійний ваш стан, жовтий – спокійний, червоний – тривожний. Підніміть картки. Дякую, опустіть.

Подяка

Дякую за хороший урок за старанність, ви були уважними, активними учнями.  На згадку про себе хочу подарувати квітку з словами:

Мої любі, щирі друзі!

Я бажаю усім вам

Розвивайте свій талант:

Вирізайте і малюйте,

Вишивайте і ліпіть,

І творіннями своїми

Світ широкий звеселіть!

 Прибираємо робочі місця

Урок закінчено. До побачення.

Категорія: Конспекти уроків | Додав: Lesder | Теги: Чарівний світ речей
Переглядів: 4573 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Вхід на сайт


Пошук

Друзі сайту
  • МОН України
  • Черкаський ОІПОПП
  • Інтернет-клуб Палітра
  • Черкаський ВО
  • Слово вчителя
  • Черкаський районний БДЮТ
  • Руськополянська ЗОШ №2
  • Черкаський художній музей
  • Карпенко Ірина

  • Copyright Леся Деркач © 2019