Ялинка з підручних матеріалів. Акція «Збережи ялинку!
Мета навчальна: надати гуртківцям можливість долучитися до конкретних дій по збереженню вічнозелених насаджень;
розвиваюча: вдосконалювати навички роботи з різними матеріалами, розвивати конструктивні здібності, уяву, фантазію, дрібну моторику рук; розвивати особистість школяра через підсилення творчих, моральних та соціальних основ.
виховна: виховувати дбайливе ставлення до природи, екологічну культуру.
Обладнання:
Візуальний ряд: презентація відео газета «Лісова красуня», технологічні картки, штучна ялинка.
Музичний ряд: пісні зимового циклу.
Тип заняття: комбінований.
ХІД ЗАНЯТТЯ
До всього треба дотику душі –
Корінням – в землю, крилами - у небо,
Де вічний пошук, там нема межі,
Там вічний рух – життя потреба.
І. Організаційний момент. (0,5 хв)
З Божої ласки,
З маминої казки,
З щирого старання, гомінких пісень.
Добрий день Вам, любі діти!
Добрий день!
Давайте привітаємося з гостями, які завітали до нас.
ІІ. Актуалізація опорних знань. (2 хв)
Вступне слово керівника.
- З яким настроєм ви прийшли на заняття? Чому?
Хорове виконання гуртківцями пісні «Новорічна пісня» (І куплет, приспів.)
Незабаром Новий рік, улюблене свято не лише дітей, а й дорослих. Що є головним атрибутом цих свят?
А які ж Новорічні свята без ялинки?
Слайди 1- 2
Прослухайте рядки вірша Івана Неходи і скажіть, які відчуття вони викликають?
… Ой снігу, снігу білого
Насипала зима!
Прибіг сховатись заїнько –
Ялиноньки нема. …
Відповіді дітей.
Слово керівника.
Зі святами новорічно-різдвяного циклу ми пов’язуємо наші надії, сподівання чудес, здійснення мрій, тепло домашнього затишку, закріплення родинних стосунків та передача інформації молодому поколінню про дбайливе ставлення до звичаїв й обрядів свого народу, до природи, до всього живого у світі. Це саме така пора, коли варто й доцільно прищеплювати навички господарського та дбайливого ставлення до традиційних новорічних дерев: ялин, сосен та інших хвойних. У давнину ці дерева вважалися священними, знаходились під охороною, люди усвідомлювали їхню цінність. Наше завдання полягає у тому, щоб відродити це свідоме ставлення як до цих дерев, так і до природи вцілому. Тому що традиція ставити живі ялинки у кожній хаті призводить до масового знищення хвойних дерев, які приносять велику та незамінну користь не лише людині, а і планеті вцілому. Щоб не сталося екологічного лиха, щоб зберегти зелені насадження у святкові дні, ми повинні навчитися по іншому вирішувати проблему прикрашання своєї оселі розумно, по-господарськи.
ІІІ. Повідомлення теми і мети заняття.(0,5 хв)
Слайд 3
Наша мета – пропагувати бережливе ставлення людини до хвойних. Щороку ми включаємось у Всеукраїнську акцію «Збережи ялинку». І сьогодні виготовимо з підручних матеріалів ялинку, яка допоможе реалізувати ваші мрії про виготовлення виробу власними руками для оздоблення інтер’єру чи у подарунок.
ІV. Робота над темою заняття. (10 хв)
Слайд 4 Відеогазета "Лісова красуня"
Слайд 5
1 учень. З давніх - давен оспівують в піснях, казках, легендах красу ялинки. Найбільш поширена на Україні, у Карпатах, де висота ялинки сягає до 50 метрів.
Слайд 6
2 учень. Давньослов’янська назва ялинки означає – колюча. Її листки – хвоїнки живуть на дереві 5-7 років, а самій ялинці, щоб вирости потрібно не менше 12 років. На Україні є ялинки довгожителі, їх вік -500 років. А ось цікавий факт. Найстарше дерево – рекордсмен, яке живе на нашій планеті 9 950 років. Це ялинка, яка росте в горах Швеції.
Слайд 7
3 учень. Хвойні ліси – легені планети.
Хвоя, гілки і шишки ялинки мають певну кормову цінність.
З ялини бджоли збирають пилок. Хвоя виділяє медяну росу, з якої бджолина сім’я за 1 день може зібрати до 4 кг меду.
З деревини ялини виготовляють човни, музичні інструменти, меблі, папір, шовк,фанеру для літакобудування і інше.
А з хвої, крім того, виготовляють вітамін С.
Слайд 8
4 учень. Щоб зберегти ялинові ліси від вирубування, працівники лісового господарства спеціально вирощують новорічні ялинки кожного року 8000 – 10000 дерев. Але, друзі, замисліться, скільки ялиночок гине щороку?! Тисячі! А для чого? Щоб лісова красуня декілька днів прикрашала наш дім на свято, а потім викинути її на сміття?!
Слайд 9
5 учень. Звідки ж пішла традиція прикрашати домівки ялинками? На Русі Новий рік розпочинався з 1 вересня. Російський цар, Петро I, видав наказ про зміну дати Нового року – з 1 вересня на 1січня 1700 року і прикрашати ялиновими гілками, ялинками вулиці і домівки. Цей звичай він побачив у Німеччині, де люди на Новий рік не рубали ялинові деревця, а навпаки саджали їх у свято.
Слайд 10
6 учень. Не дивно, що краса ялинки полонила серця людей. Без неї не обходиться і сучасний Новий рік. Але багато людей не замислюється, скільки коштуватиме природі щорічне вирубування лісової красуні. Тому ми закликаємо захистити ялинку і поміркувати, як прикрасити наші оселі святково, щоб дарувати лісовій красуні життя.
Слайд 11
7 учень.
1. Замінити живу ялинку штучною.
2. На Новий рік можна створити новорічну композицію із гілочок ялинки, які залишаються на місцях санітарної рубки лісу.
3. Використати для прикраси живу ялинку у горщиках або ж рослини з квіткового магазину, які схожі на ялинову зелень.
Слайди 12-22
Вчитель. Розгляньте слайди з зображенням різних варіантів виготовлення святкової ялинки, фотографії конкурсних робіт гуртківців попередніх років, які допоможуть вам пофантазувати на тему « Якою може бути новорічна ялинка, чим замінити живу ялинку на Новий рік? Новорічний hand-made.
Слайд 23
V. Практична робота – творча майстерня. (24 хв)
- Завдання: Виготовити ялинки з підручних матеріалів.
- Пояснення послідовності виконання практичної роботи.
Перегляд майстер-класу виготовлення ялинки способом гофрування паперу в режимі On-line.
Прикрашати ялинки, виготовляти Дідух було прийнято здавна ягодами, фруктами, цукерками, квітами, що символізувало не скільки саме свято, стільки побажання й мрії про багате щасливе життя у новому році. Сучасний варіант святкового оформлення - це найрізноманітніші флористичні матеріали: пір’я, горіхи, шишки, насіння, квіти, фрукти, цитруси; та різні підручні матеріали: папір, тканини, нитки, пластик тощо. При цьому слід дотримуватись традиційного різдвяного звичаю – щедро прибрана ялинка у наших пращурів являла собою символ благополуччя, запоруку майбутнього процвітання. Конусоподібна стилізована «ялинкова» форма – це оригінальний новорічний подарунок, який принесе радість вам і вашим близьким. Каркас конусоподібної форми можна виготовити із дроту, картону, а потім прикрасити будь-яким матеріалом. Одноколірний варіант виглядає більш стильно, різнобарвний – більш святково. Червоний колір на Україні здавна вважався найактивнішим, енергійним. Він символізує життя, урочистість. Тому підходить для урочистих подій. Жовтий – теплий колір, що символізує життя, радість.
Оздоблюємо таку ялинку блискучими намистинками, паєтками, бісером тощо. Встановлюємо конус-ялинку у горщик та драпіруємо його тканиною чи бантом. Така ялинка є незвичайна й гарна.
- Самостійна робота гуртківців за технологічними картками.
Звучить фонова музика пісень зимового циклу.
VI. Підсумок заняття. (8 хв)
- Організація міні-виставки.
- Гуртківці презентують свою роботу.
- Діти, ви задоволені ви своєю роботою?
- Що найбільше вдалося?
- Як ви вважаєте ми змогли сьогодні захистити ялинку?
- Отже, ми готові до зустрічі Нового року!
- Ні! Як же зустрічати свято без подарунків?
- Проголошення девізу студії «Творять діти Дивосвіту веселково розмаїто». Вручення гостям студії вітальних листівок під музичний супровід.
Слайди 24-25
Хорове виконання гуртківцями пісні «Новорічна пісня» (ІІ куплет, приспів.)
Ваші ялинки ожили в умілих руках, засяяли вогниками, я вам дуже вдячна за співчуття, доброту і справжню творчість.
- Прибирання робочих місць.
- Колективне фото на згадку.
Література
- Журнал кулінарних рецептів «Добра кухня» №12 (33), грудень, 2013. – с. 14.
- Журнал «Страна полезных советов» № 12, 2013. – с. 43.
|