Вітаю Вас Гість | RSS
Субота
28.01.2023, 04:19
Головна Каталог файлів Реєстрація Вхід
Меню сайту

Категорії розділу
Календарне планування [3]
Конспекти уроків [8]
Презентації [8]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 34

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Файли » Вчителям образотворчого мистецтва » Конспекти уроків

Конспект уроку образотворчого мистецтва 5 клас
31.10.2014, 22:32

Урок 5

Тема: Силуетна графіка. Засоби виразності графіки: пляма, силует, контур, виявлення характеру форм.

Мета уроку: Ознайомити учнів із поняттями: “силует“ і “силуетна графіка“; розширити уявлення учнів про графіку, її різновиди та засоби виразності: лінії, пляму, крапку; навчити створювати графічні силуетні зображення; розвивати образне мислення, уяву, творчість; сприяти розвитку асоціативного мислення; виховувати вміння бачити красу навколишніх форм, виховувати любов до творів графічного мистецтва.

Обладнання: таблиці із зображенням силуетів птахів, людей, предметів, репродукції картин відомих художників (Є. Круглікова “А. Ахматова», «Портрет С. Єсеніна», «В галереї», Г. Нарбут «Сім’я», М. Ільїн «Па прогулянці»), малюнок на дошці, мультимедійна дошка, діапроектор, комп’ютер, музичний супровід.

Основні поняття.  “ Силует“,  “Силуетна графіка“

Тип уроку: комбінований

Методи і прийоми: евристична бесіда, демонстрація наочності, організація сприймання,  практична робота на базі засвоєного матеріалу.

ПЛАН УРОКУ

І. Організаційна частина.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

ІV. Оголошення теми уроку.

V. Вивчення нового матеріалу.

VІ. Практична діяльність.

VІІ. Підсумок уроку.

VІІІ. Домашнє завдання.

Хід уроку.

І.Організаційний момент

Перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Повідомлення теми уроку. [ Слайд 1]

Я розраховую на вашу підтримку і допомогу. Кожному із вас хочу побажати на цьому уроці бути:

У – успішним

С – самостійним

П – працьовитим

І – індивідуальним

Х – хоробрим

У – уважним

Інакше кажучи,  бажаю вам УСПІХУ

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Розповідь учителя

Трапляються події, здатні змінити життя однієї людини, але є й випадки, що змінюють життя багатьох людей.

Саме такий випадок стався колись у Франції з одним художником. Жив він у злиднях. І ось одного разу він вирішив написати листа генеральному контролеру фінансів Е. де Силуету і попросити у нього допомоги. І тільки-но він вивів його прізвище, як перо зробило кляксу. На одну лише мить художник зажурився, а потім його рука швидко перетворила кляксу на тінь, яка нібито впала на папір від постаті міністра фінансів. Лист так і не був написаний, але малюнок міністр все ж отримав. Згодом подібні до нього контурні зображення без деталей у середині стали все частіше з’являтися, називали їх силуетами. Потім так назвали вид графічної техніки в образотворчому мистецтві, яка давала плоске однотонне зображення фігур і предметів.

ІV. Актуалізація опорних знань.

 - Назвіть види образотворчого мистецтва

- Які жанри образотворчого мистецтва вам відомі?

- Що таке пейзаж?

Що таке портрет?

Що таке анімалістичний жанр?

Що означає слово графіка?

Якою буває графіка?

Який український графік є автором багатьох ілюстрацій до казок? (Пабло Пікассо, Георгій Нарбут, Альбрехт Дюрер).

Підсумок.

V. Вивчення нового матеріалу.

У графічних творах ми часто зустрічаємо спрощені зображення, що передають характерну форму предмета. Такі зображення є силуетом.

  • Що ж таке силует?

    Силует — площинне однотонне зображення постаті або предмета, форма яких зарисовується тільки контуром. Звичайно силует виконується чорною тушшю на білому, витинається з темного паперу й наклеюється на ясне тло (може бути й навпаки).

Словникова робота. Робота з підручником. [2, с. 32]

Запис терміну до словника

Силует – вирізане зображення або контурний малюнок, заповнені одним тоном, що контрастує із тлом. [Слайд 2]

Мистецтво силуету побудовано на контрасті двох кольорів – чорного і білого. Проте іноді художники вводять у свої композиції додаткові кольори: розфарбовують деталі або – найчастіше в пейзажах – тло. Силуети бувають мальованими ( тушшю чи білилами) або вирізаними (з паперу, картону, тканини) та наклеєними на контрастний фон. У Європі мистецтво силуету широко розповсюдилось у XVIII ст. Сам міністр фінансів Етьєн Силует також захоплювався вирізанням силуетів з чорного паперу.

З історії.

У середині XVІІІ століття також було винайдено силует – вид портрета, що вирізався із чорного паперу. Автором цієї техніки портрета став генеральний контролер фінансів Франції Етьєн де Силует (1709–1767). Такі портрети були набагато дешевшими за написані фарбами, і їх могли дозволити собі навіть небагаті люди. На перший погляд, невигадлива техніка портрета, що чудово передавала  риси  людини,  навіть сподобалася самому королю Людовику XV, що сприяло швидкому поширенню силуету не тільки у Франції, але й по всій Європі.

Проте найбільших успіхів у цій техніці досягли художники Є.С. Круглікова, Н.В. Іллін, Ф.П. Толстой. [ Слайди 6-7]

VІ. Практична робота.

За допомогою ліній і плям художник – графік передає свої думки й почуття. Хоча у графічних творах обмежена кількість фарб, але вони мають перевагу у виразності, чіткості зображень.  Зверніть увагу на різні породи дерев [ Слайди 3,4], які ви бачите на екрані, а особливо на будову їх гілок. Кожна порода дерев має свою будову стовбура, гілок і листя. Це ви повинні вміло використати при виконанні практичної роботи.

Вправи. Вправи на створення силуетів птахів, тварин, образів дерев на кольоровому тлі.

Учитель знайомить учнів з послідовністю виконання малюнку і супроводжує пояснення педагогічним малюнкам на дошці з поетапністю виконання роботи.

1. Різнокольоровий фон виконується в техніці по вологому.

2. Композиційний центр.

3. Промальовка основних контурів.

4. Робота гуашшю.

Учні переходять до самостійного виконання практичної роботи. Учитель слідкує за їх роботою, у разі потреби надає їм індивідуальну допомогу. [музичний супровід] [ Слайд 9]

VІІ. Підсумок уроку.

Закріплення нового матеріалу. Інтерактивний метод: „Закінчи речення”. [ Слайд 10]

1.Сьогодні на уроці я дізналася (дізнався) нового про ….(силует, силуетну графіку)

2.Поняття “силует” походить від ... (людини Е. Силуета, на котрого вперше художник намалював зображення без деталей).

3. Силует – це…( вирізане зображення або контурний малюнок, заповнені одним тоном, що контрастує із тлом.)

4.Контур – це…( Обрис фігури або предмета.)

Учитель влаштовує колективний перегляд малюнків, аналізує і оцінює їх,оформляє стенд «Міні-вернісаж».

VІІІ. Домашнє завдання. [ Слайд 11]

Поспостерігати за силуетами дерев та за хмарками на небі. В сонячну погоду розглянути контури своєї постаті.

ІX. Оцінювання

Виставковий-вернісаж

             

Використана література.

1. Е.Бєлкіна, А.Поліщук,Л.Фесенко. Образотворче мистецтво. 5 клас. Київ “Промінь“,2005

2. Железняк С. М., Образотворче мистецтво: підруч. для 5-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / С. М. Железняк, О. В. Ламонова. – К.: Генеза, 2013. – с.32

Категорія: Конспекти уроків | Додав: Lesder | Теги: конспект уроку
Переглядів: 5935 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Вхід на сайт


Пошук

Друзі сайту
  • МОН України
  • Черкаський ОІПОПП
  • Інтернет-клуб Палітра
  • Черкаський ВО
  • Слово вчителя
  • Черкаський районний БДЮТ
  • Черкаський районний СЮТ
  • Руськополянська ЗОШ №2
  • Черкаський художній музей
  • Карпенко Ірина

  • Copyright Леся Деркач © 2023