Вітаю Вас Гість | RSS
Субота
27.04.2024, 19:37
Головна Каталог файлів Реєстрація Вхід
Меню сайту

Категорії розділу
Програми [2]
Конспекти занять [3]
Презентації [6]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 34

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Файли » Керівникам гуртків » Програми

Програма художньої студії "Дивосвіт"
14.11.2014, 20:36

Основний рівень

ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

(180 год, 5 год на тиждень)

Розділ, тема

Кількість годин

усього

теоретичні

практичні

І

Комплектація групи. Вступне заняття.

10

10

-

ІІ 1

1.1

 

1.2

Робота з природними матеріалами:

  -  вироби, оздоблені аплікацією із насіння, зерняток і кісточок рослин;

-  об'ємні вироби із рослинних матеріалів

10

(5)

 

(5)

4

2

 

2

6

3

 

3

2

2.1

2.2

Ліплення:

    ліплення з солоного тіста;

    ліплення із пластиліну.

10

(5)

(5)

2

1

1

8

4

4

3

3.1

3.2

3.3

3.4

3.5

3.6

Сувенірні картинки:

 - живопис по мокрому "Світанок";

- продряпування на воскованій поверхні "Місячне сяйво";

- малювання по рельєфному аркуші паперу;

- техніка набризку і силуети;

- змивання до основи, відкриття білого по мокрому;

- резервна рідина, скотч, трафарети.

15

(2)

(3)

(2)

(3)

(2)

(3)

2

1

-

-

1

-

-

13

1

3

2

2

2

3

4

4.1

4.2

Робота з папером і картоном:

 - витинанка;

- паперопластика.

25

(15)

(10)

4

2

2

21

13

8

5

5.1

5.2

5.3

      Новорічні та різдвяні подарунки:

- вітальні листівки;

- сувеніри;

- ялинкові іграшки та прикраси.

20

(3)

(10)

(7)

3

1

1

1

17

2

9

6

Виставка-ярмарок „Користь нашу Дивосвіту ми даруємо для світу”

6

      Робота з текстильними матеріалами:

 іграшки із ниткових коконів, виготовлених способом пап'є-маше.

10

1

9

7

7.1

7.2

7.3

       Бісерне рукоділля:

- вишивка бісером;

- бутоньєрки, брошки;

- квіти та дерева із бісеру.

62

(25)

(15)

(22)

6

2

2

2

56

23

13

20

8

      Великодні сувеніри.

13

-

13

9

Виконання виставкових робіт

10

-

10

Виставка „Вернісаж дитячої творчості”

10

Екскурсія на виставку дитячої творчості

3

3

-

11

Підсумкове заняття

2

-

2

                  Разом

180

25

155

 

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

Заняття

Зміст навчального матеріалу

Вимоги до рівня

підготовки вихованців та практичної роботи

І СЕМЕСТР (75 год)

1

Комплектація групи (10 год)

           Вступне заняття

      Програма, завдання та план роботи художньої студії виготовлення сувенірів "Дивосвіт".

Вихованець:

орієнтується у поняттях: композиція, контраст, об’єм, рельєф, фактура, матеріал, безпека, сувенір, естетика, традиція;

знає:

правила вручення подарунків;

 висловлює судження:

естетику у виготовленні й оздобленні сувенірних виробів.

2

     Анкетування "Гурток очима дітей", вибір активу.

3

     Вступний інструктаж з безпеки життєдіяльності.

4

     Сувенір в сучасному житті. Естетика у виготовленні й оздобленні сувенірних виробів. Правила вручення подарунків.

5

Робота з природними матеріалами (10 год)

Вироби, оздоблені аплікацією із насіння, зерняток і кісточок рослин

       Повторення матеріалу першого року навчання. Організація робочого місця. Підготовка природних матеріалів. Принципи створення ескізів, композицій симетричних, асиметричних та орнаментальних форм. Прийоми виготовлення основ для аплікацій.

Вихованець:

аналізує:

  • власне бачення художнього твору;
  • за допомогою керівника гуртка результати власної роботи, досягнення та недоліки, визначає шляхи вдосконалення;

спостерігає:

  • красу природних форм, контрасти форм, їх пропорції, розташування та взаємозв’язок частин;

уміє:

  • створювати композицію симетричну, асиметричну та орнаментальну на основі природних форм;
  • складати осінні та зимові, силуетні й об’ємні букети;
  • зображувати природні форми в статиці та динаміці;

6

      Технологія виготовлення листівки. Оберіг - хатня прикраса. Ознайомлення із обереговою символікою та магічністю природних матеріалів. Оформлення робіт. Аналіз виконаних робіт.

       Орієнтовні практичні завдання. Виготовлення листівки із картону і оберегу, оздоблених природними матеріалами.

7

Об'ємні вироби із рослинних матеріалів

      Ознайомлення з історією створення об'ємних квіткових композицій. Мистецтво складання осінніх і зимових букетів. Силуетні

 

 

 

 

й об'ємні букети. Поняття про стиль, форму. Поняття про тематичні композиції. Основні прийоми та способи аранжування.

  • підготовлювати природній матеріал для створення об’ємних композицій (флористики);
  • виготовляти основи для рослинних композицій, розміщувати рослини у об’ємному букеті;

   дотримується правил:

техніки безпеки при роботі з різними художніми матеріалами та інструментами.

8

     Способи виготовлення основ для рослинних композицій. Значення фону при складанні сюжетного букету. Порядок розміщення рослин у об'ємному букеті. Значення форми і кольору вази для осіннього й зимового букетів. Вікторина на тему: "Природа і творчість".

Орієнтовні практичні завдання.  Складання осіннього та зимового міні-букетів, робота за власним задумом.

9

Ліплення (10 год)

 Ліплення із солоного тіста

     Особливості виробів із солоного тіста. Рецепт. Техніка виготовлення виробів. Організація робочого місця. Виготовлення тісто-картинки "Коти на даху" за зразком.

Вихованець:

   спостерігає:

красу форми, її пропорції, силует, пластику, об’єм;

   розпізнає та характеризує:

твори об’ємної пластики (кругла скульптура, рельєф);

    порівнює:

  • матеріал для створення об’ємної форми та рельєфу;
  • основні види рельєфу (барельєф, горельєф, контррельєф);

   уміє:

  • поєднувати об'ємну ліпку з рельєфом;
  • використовувати різні інструменти та матеріали для передачі фактури і створення художнього образу.

10

     Виготовлення тісто-картинки  "Господиня" за уявою. Оформлення робіт. Аніліз виконаних робіт.

11

Ліплення із пластиліну

    Організація робочого місця. Створення ескізу сувеніра. Ліплення рельєфу за допомогою смужечок "Золота осінь".

12

     Поєднання об'ємної ліпки з рельєфом. Передача перспективи. "Лісова школа". Оформлення рельєфних картинок-сувенірів. Аналіз виконаних робіт. Гра "Відшукай кольори осені".

    Орієнтовні практичні завдання.  Виготовлення рельєфних композицій із пластичних матеріалів, картинок-сувенірів.

13

Сувенірні картинки (15 год)

Акварель "по мокрому" - "Світанок"

    Ознайомлення із працею художника-живописця. Прийоми і методи роботи аквареллю. Вечірній та ранковий настрій у пейзажі. Плановість і повітряна перспектива

Вихованець:

розпізнає та характеризує:

  • формат та різне розташування композиції (вертикальне, горизонтальне);

 

 

 

 

під час передачі простору на площині аркуша. Свідомий вибір формату малюнка. Аналіз виконаних робіт. 

  • твори живопису, їх колорит (холодна і тепла гами);
  • художні прийоми (акварель «по-вологому», «по-сухому»);  
  • художні образи у творах мистецтва та створені самостійно;

уміє:

  • передавати ілюзію простору (плановість), перспективу;
  • створювати та передавати сюжетні композиції, використовуючи засоби виразності живопису;
  • використовувати художні техніки і прийоми для передачі характеру й кольору форми;
  • виявляти головний елемент у композиції в певному форматі;

аналізує:

  • композиційні прийоми, колористичну гаму, настрій твору, власні почуття під час сприймання живопису;
  • за допомогою керівника результати власної роботи, досягнення та недоліки, визначає шляхи вдосконалення;

порівнює:

  • колорит художніх творів живописців та колорит в природному середовищі.

14

Продряпування по воскованій поверхні "Місячне сяйво"

      Знайомство з графічними техніками. Гравюра на папері продряпуванням. Техніка виконання малюнка. Організація робочого місця. Гравірування. Аналіз виконаних робіт.

15

 Малювання по рельєфному аркуші паперу

      Ознайомлення із технікою виконання. Роль начерку в композиційному вирішенні малюнка. Творчий підхід до роботи. Аналіз виконаних робіт.

16

Техніка набризку і силуети

    Знайомство із технікою набризку. Плановість в передачі простору, колірне вирішення малюнка. Виготовлення силуетів. Правила роботи з ножицями.  Організація робочого місця. Аналіз виконаних робіт.

17

Змивання до основи або відкриття білого по мокрому

    У художника гострий погляд. Знайомство із технікою виконання малюнка. Використання мастихіна в роботі як засобу збагачення малюнка. Аналіз виконаних робіт.

18

Резервна рідина, скотч, трафарети

     Використання підручних матеріалів для досягнення певного ефекту в живописі. Робота над ескізом. Оформлення робіт.  Аналіз виконаних робіт. Вікторина на тему: "Майстерня художника-живописця".

            Орієнтовні практичні завдання. Виготовлення картинок-сувенірів в сучасних техніках за зразком та за уявою.

19

Робота з папером і картоном (25 год)

    Витинанка

 Повторення матеріалу першого року навчання.

Вихованець:

      розпізнає та характеризує:

  • види витинанок;

 

 

 

 

Витинанка в українському декоративно-прикладному мистецтві. Місце витинанки в оселях наших предків.

  • площинні та об’ємні твори декоративного мистецтва;    

порівнює:

декоративні композиції в техніці ажурної витинанки з технікою паперопластики відомих українських майстрів ;

    аналізує:

цілісність композиції (гармонійне поєднання рельєфу, форми, кольору);

      уміє:

  • виконувати декоративну композицію витинанки (ажурну, силуетну, одинарну, складну аплікаційну);
  • створювати композицію, виконуючи прийоми трансформації паперу;
  • добирати контрастні кольори для фону та силуету витинанки;

   дотримується правил:

  • техніки безпеки при роботі з гострими, колючими та ріжучими інструментами;
  • естетики під час виготовлення та оздоблення сувенірних виробів.

20

     Методика виконання витинанок. Ескізи. Виготовлення ажурних витинанок.

21

     Виготовлення силуетних витинанок.

22

     Декоративне святкове панно. Самостійна розробка ескізів одинарних та складних аплікаційних витинанок.

23

     Наклеювання витинанок на основу. Завершення декоративного святкового панно.

24

     Оформлення сувенірів-витинанок. Аналіз виконаних робіт.

Орієнтовні практичні завдання. Виготовлення сувенірів - витинанок, самостійне виготовлення панно.

25

Паперопластика

      Види паперопластики. Прийоми трансформації паперу: надрізи, згини, загинання, скручування, гофрування. Виготовлення рельєфних розеток різних геометричних форм.

26

Декоративність, пластичність форми і поверхні рельєфних виробів із паперу. Виготовлення рельєфної композиції на площині.

27

     Виготовлення панно в техніці паперопластики "Квітка".

28

     Оформлення завершених робіт у паспарту. Гра "Поле чудес" на тему: "Папір і види художньої роботи з ним".

Орієнтовні практичні завдання. Виготовлення рельєфних розеток різних геометричних форм, рельєфної композиції на площині, панно "Квітка".

29

Новорічні та різдвяні подарунки (20 год)

Вітальні листівки

     Традиції зустрічі Нового року в різних країнах. Різдвяні свята в Україні. Виготовлення новорічних подарунків - безмежний простір

Вихованець:

         розпізнає та характеризує:

традиції зустрічі Нового року в різних країнах (в межах програми);

  •  

 новорічно-різдвяні подарунки

 

 

 

 

 

 

для фантазії й творчості. Правила безпечної праці з ножицями. Вітальні листівки в техніці аплікації та паперопластики. Аналіз виконаних робіт.

         Орієнтовне практичне завдання . Виготовлення вітальної листівки в техніці паперопластики.

 та сувеніри різних країн світу.

уміє:        

  • використовувати художні техніки і прийоми для передачі характеру й форми під час створення художнього образу;
  • виготовляти ялинкові іграшки та прикраси, новорічно-різдвяні сувеніри та вітальні листівки;
    •  
  • за допомогою керівника гуртка результати власної роботи і техніку виконання;
  • розташування декору на формі, цілісність форми і декору;

дотримується правил:

  • техніки безпеки під час роботи з різними художніми матеріалами та інструментами;
  • естетичного оформлення виробів та культури праці.

30

Сувеніри

         Особливості оздоблення новорічних сувенірів із різних матеріалів. Виготовлення сувеніра "Ялинка" із шишки.

31

       Культура праці. Залежність якості та естетичного вигляду виробу від акуратності виконання. Створення композиції панно "Ялинкова гілка"

32

       Виготовлення об’ємної композиції "Новорічний натюрморт".

33

      Оформлення робіт. Аналіз виконаних робіт.

Орієнтовні практичні завдання. Виготовлення сувеніра "Ялинка" із шишки, панно "Ялинкова гілка", композиції "Новорічний натюрморт".

34

Ялинкові іграшки та прикраси

     Технологія виготовлення ялинкових іграшок із шкарлуп яєць, горіхів, синтепону. Правила безпечної праці з колючими предметами.

35

   Сніжинки в техніці паперопластики.

36

   Оформлення робіт. Аналіз виконаних робіт. Конкурс "Новорічні фантазії".

Орієнтовні практичні завдання. Виготовлення новорічних іграшок та сніжинок.

37

Виставка-ярмарок

"Користь нашу Дивосвіту ми даруємо для світу"

 

 

 

 

ІІ СЕМЕСТР (105 год)

38

Робота з текстильними матеріалами (10 год)

Сувеніри із ниток. Конструювання виробів із ниткових коконів, виготов-лених способом пап'є-маше

       Технологія наклеювання ниток на повітряну кульку. Культура праці з клеєм.

Вихованець:

         розпізнає та характеризує:

різні види текстильних матеріалів;

         порівнює:

нитки за кольором, складом матеріалу та за призначенням;

  •  
  • виготовляти сувеніри із ниток способом пап'є-маше;
  •  створювати певний образ, бажаний виразу іграшки.

дотримується правил:

культури праці під час роботи з різними художніми матеріалами та інструментами.

39

        Виготовлення іграшок за власним задумом. Створення певного образу, бажаного виразу іграшки.

40

       Виготовлення сувеніру "Ваза з квітами".

41

Оформлення виробів. Аналіз виконаних робіт.

        Орієнтовні практичні завдання. Виготовлення іграшок за власним задумом, виготовлення сувеніру "Ваза з квітами".

42

 

Бісерне рукоділля (62 год)

       Вишивка бісером

 Повторення матеріалу першого року навчання.

Вихованець:

         розпізнає та характеризує:

  • види бісерного рукоділля;
  • різні способи плетіння;

        обґрунтовує:

оцінні судження щодо зразків українського мистецтва; аргументує судження щодо значущості української художньої спадщини в житті суспільства, у власній життєдіяльності;

        спостерігає:   

  • за впливом світла на зміну кольорів бісеру у природному середовищі та штучному освітленні; 
  • красу форми, її пропорцій, силует, рельєф та об’єм;  

        порівнює:

кольори (хроматичні і ахроматичні), теплу та холодну колірну гаму і створений настрій

43

     Променисті картинки. Основні прийоми вишивання бісером. Правила безпечної праці з голкою та бісером. Вибір схеми для вишивки.

44

    Підготовка до роботи. Організація робочого місця. Вишивання картинки бісером за схемою.         

45

Вишивання картинки бісером за схемою.

46

Вишивання картинки бісером за схемою.

47

Вишивання картинки бісером за схемою.

48

Вишивання картинки бісером за схемою.

49

Вишивання картинки бісером за схемою.

50

Вишивання картинки бісером за схемою.

51

    Оформлення виробів. Аналіз виконаних робіт. Орієнтовне практичне завдання. Вишивання картинки за схемою.         

52

     Бутоньєрки, брошки

    Технологія виготовлення бутоньєрок методом нанизування на тонкий дріт. Виготовлення бутоньєрки "Вишневий цвіт". Виконання квітів, бутонів, листочків.

 

 

 

53

   З'єднання елементів і оформлення виробу.

художнього образу;

        аналізує:

  • свої почуття і власне бачення художніх творів;
  • за допомогою керівника гуртка результати власної роботи і техніку виконання;

        уміє:

  • використовувати основні терміни бісероплетіння;
  • організовувати своє робоче місце;
  • виконувати основні прийоми вишивання бісером;
  • плести вироби із бісеру методом нанизування на тонкий дріт;

дотримується правил:

техніки безпеки під час роботи з різними художніми матеріалами та інструментами.      

54

   Технологія виготовлення брошок, вишитих бісером. Виготовлення брошки "Березові сережки". Виготовлення основи з картону. Обтягування картонної основи тканиною.

55

   Вишивка візерунка для брошки.

56

   Виготовлення підвісок.

57

 Оформлення виробів. Аналіз виконаних робіт.

Орієнтовні практичні завдання.  Виготовлення бутоньєрки "Вишневий цвіт" і брошки "Березові сережки".

58

Квіти та дерева із бісеру

   Східне мистецтво "Бонсай" в твоєму будинку.

Знайомство із способом плетіння "корал" бісером. Технологія виготовлення.

59

 Знайомство із способом плетіння "скрутка", бісером. Технологія виготовлення.

60

Знайомство із спареним способом плетіння бісером. Технологія виготовлення.

61

 Знайомство із паралельним способом плетіння бісером. Технологія виготовлення.

62

Знайомство із  сітчастим способом плетіння бісером. Технологія виготовлення.

63

 Знайомство із  мозаїчним способом плетіння бісером. Технологія виготовлення.    

64

 Знайомство із способом плетіння бісером "нанизування дугами". Технологія виготовлення.

65

 Знайомство із способом плетіння бісером "схрещені вісі". Технологія виготовлення.

66

  Оформлення виробів. Аналіз виконаних робіт. Орієнтовні практичні завдання.   Виготовлення букету квітів та карликових дерев із бісеру за готовими схемами.

67

Великодні сувеніри (23 год)

    Народні звичаї та обряди. Колорит українських писанок.

Вихованець:

         розпізнає та характеризує:

  • народні звичаї пов’язані з Великоднем;
  • різні способи плетіння;
  • види писанкарства;

68

 Підготовка яєць: обклеювання папером, грунтівка, фарбування.

69

 Виготовлення ажурної сітки із бісеру.

 

 

 

70

Виготовлення ажурної сітки із бісеру.

        уміє:

  • обплітати сіткою та кільцями округлі предмети бісером;
  • виготовляти рельєфний декор із бісеру для оплетеного яйця;

     виявляє:

готовність до художньої самоосвіти;

        аналізує:

за допомогою керівника результати власної роботи, можливості та шляхи вдосконалення;

дотримується правил:

техніки безпеки під час роботи з різними художніми матеріалами та інструментами.      

71

Виготовлення ажурної сітки із бісеру.

72

      Виготовлення рельєфного декору із бісеру для великоднього яйця обплетеного сіткою.

73

       Послідовність обплетення яйця кільцями.

74

       Виготовлення із бісеру великоднього яйця обплетеного кільцями.

75

   Виготовлення рельєфного декору із бісеру для великоднього яйця обплетеного кільцями.

76

Аналіз виконаних робіт. Гра "Поле чудес" на тему: "Бісерне сяйво".

Орієнтовні практичні завдання.   Виготовлення великодніх яєць, обплетених сіткою й кільцями.

77

 

Виставка

"Вернісаж дитячої творчості"

78

Екскурсія на виставку

         Екскурсія на районну (міську) виставку науково-технічної творчості учнівської молоді.

     Вихованець порівнює твори образотворчого мистецтва, зразки орнаментів, висловлює судження про національні особливості українського народного мистецтва.

79

Підсумкове заняття

       Свято закінчення навчального року. Нагородження переможців конкурсів.

    Вихованець виявляє готовність до використання набутих предметних компетенцій у процесі творчої самореалізації.

ЛІТЕРАТУРА

  1. Антонович Є. А., Проців В. І., Свид С. П. Художні техніки у школі: навч.-метод. посібник для студентів художньо-графічних факультетів вищих навчальних закладів. – К.: ІЗМП, 1997. – 312с.
  2. Афанасьєва Л.В., Гудзь В.В., Олександров В.М. та ін. З історії українського мистецтва. Навчальний посібник. – Мелітополь: Аквілон, 2000.
  3. Вербицька З. В., Калашник Н.М. Витинанки. Уроки і заняття гуртка. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2007. – 112с.: іл.
  4. Веремійчик І. М. Творчість на кінчиках пальців: навчально-методичний посібник. – Тернопіль: Мальва – ОСО, 2002. – 108с.
  5. Зеленченко Т.Б. Українські народні свята. – Х.: Досуг, 1997.
  6. Клід Ірина. Диво писанкове. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2009. – 64с.
  7. Лесняк Н. В., Мельничайко О. І. Твір за картиною. Методичні рекомендації. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2002. – 88с.
  8. Мейстер Н.Г. Бумажная пластика. – М.: Астрель, 2001.
  9. Неменский Б.М. Мудрость красоты. – М.: Просвещение, 1987.
  10.  Овсянников М.Ф. Краткий словарь по эстетике. – М.: Просвещение, 1983.
  11.  Перевертень Г.И. Волшебная флористика. – Донецк: Сталкер, 2004.
  12.  Програми з позашкільної освіти. Науково-технічний напрям. – К.: Грамота, 2007.
  13.  Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Художньо-естетичний цикл. – К.: Перун, 2005.
  14.  Пудова В., Лежнева Л. Игрушки из природных даров. – М.: Махаон, 1999, – 96с.
  15.  Скуратівський В. Т. Український рік: розповіді / Іл. Є. В. Попова. – К.: Веселка, 1996. – 238с.: іл.
  16.  Справочник школьника. История мировой культуры / Сост. Ф.С. Капица, Т.М. Колядич. М., Филолог. об-во «Слово», 1996.
  17.  Стольная Е. А. Цветы и деревья из бисера. – М.: Мартин, 2008.
  18.  Тарасенко Г. С. Дивосвіт. Технологія естетико-екологічного виховання. 2-ге видання, із змінами. – К.: Рута, 2000, – 208с.
  19.  Тименко В. П. Художня праця 1 кл. – К.: Спалах, 2001 – 128с.: іл.
  20.  Хоменко В. А. Соленое тесто. Шаг за шагом. – Харьков: Клуб семейного досуга, 2007.
  21.  Школа ремесел: писанкарство, лозоплетіння, ліплення з глини / упоряд. О. Колонькова. – К. : Шк. Світ. – 2008. – 112с.
  22.  Энциклопедия для детей. Т. 7. Искусство. Ч.1. Архитектура, изобразительное  и декоративно-прикладное искусство. 2-е издание, исправл. / Главн. ред. М.Д. Аксенова. М.: Аванта+, 2000. 
Категорія: Програми | Додав: Lesder | Теги: програма гуртка
Переглядів: 1231 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Вхід на сайт


Пошук

Друзі сайту
  • МОН України
  • Черкаський ОІПОПП
  • Інтернет-клуб Палітра
  • Черкаський ВО
  • Слово вчителя
  • Черкаський районний БДЮТ
  • Черкаський районний СЮТ
  • Руськополянська ЗОШ №2
  • Черкаський художній музей
  • Карпенко Ірина

  • Copyright Леся Деркач © 2024