Вітаю Вас Гість | RSS
Понеділок
29.04.2024, 16:36
Головна Каталог файлів Реєстрація Вхід
Меню сайту

Категорії розділу
Календарне планування [3]
Конспекти уроків [8]
Презентації [8]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 34

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Файли » Вчителям образотворчого мистецтва » Конспекти уроків

Конспект уроку образотворчого мистецтва 6 клас
16.01.2015, 00:15

6 клас

Розділ ІІ. Створення образу людини

УРОК №17

ТЕМА УРОКУ: Історія вивчення пропорцій людини.

ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ: Замальовка схеми побудови постаті людини з підручника.

МЕТА УРОКУ: формування ключових компетентностей:

         предметної та міжпредметної естетичної компетентностей;

продовжити знайомство учнів із способами зображення людини, розвивати окомір, відчуття співвідношень, формувати уявлення про пропорції постаті людини; навчити учнів аналізувати та в залежності від віку зображати фігуру людини; розвивати відчуття форми, об’єму, пропорцій, спостережливість, візуальне сприйняття; виховувати ціннісне ставлення до мистецтва і його творів.

Тип уроку: комбінований

Техніка виконання: лінійний малюнок.

Обладнання:

  1. Технічні (інформаційні) засоби навчання: мультимедійний проектор, комп'ютер.
  2. Репродукції живописних творів: Леонардо да Вінчі «Вітрувіанська людина», Рафаель Санті «Сікстинська мадонна», Дієго Веласкес «Інфанта».
  3. Художні світлини із зображенням жіночих, чоловічих та дитячих портретів .
  4. Таблиця та дидактичні картки «Основні пропорції фігури людини».
  5. Зразки дитячих робіт минулих років.
  6. Простий олівець, альбом, гумка, кольорові олівці.

Методи та прийоми: коментар, бесіда, демонстрування наочності, організація процесу сприймання, пізнавальної та практичної діяльності учнів, порівняльний аналіз, частково-пошуковий, індивідуальне консультування, інтерактивний метод «Мікрофон».

Форма організації: виконання вправ у групах.

Терміни та поняття: анатомія, канон, пропорції.

Види мистецтв, що інтегруються: живопис, графіка, скульптура.

Міжпредметні зв’язки: анатомія, математика, естетика.

Структура використання на уроці навчального часу:

1. Організація уваги учнів на уроці та проголошення теми уроку (1 хв.).

2. Мотивація навчальної діяльності (1 хв.).

3. Актуалізація набутого навчального матеріалу учнями (5 хв.).

4. Виклад вчителем нового матеріалу (7 хв.).

5. Фізкультхвилинка (1 хв.).

6. Самостійна практична діяльність учнів(26 хв.):

- виконання практичного завдання (20 хв.);

- оцінювання та аналіз учнівських робіт (5 хв.).

7. Підсумок уроку, рефлексія (3хв.).

8. Домашнє завдання (1 хв.).

ХІД УРОКУ

1. Організація уваги учнів на уроці

Вступне слово вчителя.

Продзвенів уже дзвінок,

Всіх покликав на урок.

Тож сідайте всі поважно

І слухайте мне уважно.

Проголошення теми уроку

 - Сьогодні на уроці ми з’ясуємо, що таке пропорції фігури людини, ознайомитесь з основними пропорціями постаті людини, дізнаємося про відмінність пропорцій фігури дитини та дорослої людини. На основі цих знань попрацюємо в групах.

2. Актуалізація набутого навчального матеріалу учнями

Бесіда з учнями

  - Часто доводиться чути: гармонійно складена людина, гарна статура або у людини пропорційна фігура. Яка фігура, на вашу думку, є гармонійною, пропорційною, гарною?

Підведення підсумків.

3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя.  Ми живемо в цивілізованому суспільстві. Яке створено людськими руками і розумом. Людина не тільки творець суспільного життя, але є одним із  прикладів природної гармонії. Цю гармонію люди називають «золотим перетином». Постать людини являє собою складний комплекс різноманітних форм. Перші спроби відтворити образ людини робили первісні люди примітивними рисунками. Стародавні єгиптяни розробили канони, де одиницею вимірювання пропорцій постаті людини була довжина пальця руки, у стародавніх греків- голова.

4. Виклад вчителем нового матеріалу

 Розповідь вчителя.

Художник Альбрехт Дюрер встановив, що зріст людини гармонійно ділиться в золотих пропорціях лінією поясу, а також лінією, проведеною через кінчики середніх пальців опущених рук, нижня частина обличчя - ротом і т.д. Талія ділить ідеальне людське тіло відносно золотого перетину. Такими є, наприклад, знамениті статуї Аполлона Бельведерського роботи Леохора й Зевса Олімпійського скульптора Фідія. Пропорції чоловічого тіла коливаються в межах середнього відношення 13:8. Пропорція, що вважається приємної для споглядання, видна в багатьох зразках архітектури й живопису Ренесансу. Інтерес до золотого перетину посилився в епоху Відродження серед вчених і художників. Цей термін, придумав великий італійський вчений, художник, скульптор Леонардо да Вінчі.  Приблизно в 1490 Леонардо да Вінчі  намалював свій знаменитий малюнок "Вітрувіанська людина". На ньому зображено постать оголеного чоловіка у двох накладених одна на іншу позиціях: з розведеними в сторони руками і ногами, вписана в коло; з розведеними руками і зведеними разом ногами, вписана в квадрат. Значення цього малюнка в тому, що тільки ідеальні пропорції людського тіла дозволяють позицію з розведеними руками і ногами вписати в коло, а з розведеними руками і зведеними ногами - в квадрат.

Робота з підручником с. 88-89.

Словникова робота

Анатомія – наука про будову людського тіла.

Канон – сукупність норм та правил у мистецтві.

Пропорції – співвідношення частин цілого між собою.

Розповідь вчителя

За п’ять століть до нашої ери жив у Греції знаменитий скульптор Поліклет. Він створив статую «Дорифор». З ціє скульптурою ми познайомилися ще у 4 класі. В написаній Поліклетом книзі «Канон» скульптор виклав свою теорію про пропорції ідеально красивого людського тіла, й тому вона отримала назву «Канон», тобто взірець. Канон будувався так: якась частина людської фігури приймалася за одиницю міри й отримувала назву «модуль». У каноні Поліклета модулем була довжина голови, котра вміщувалася у висоті фігури 8 разів. Єгипетські художники брали за модуль довжину середнього пальця руки, що вміщувався у всій постатті 19 разів. Також створювалися канони, в яких модулем були долоня, обличчя, ніс тощо. Але найбільш життєвими виявилися канони стародавніх митців.

Споглядання художніх творів. Леонардо да Вінчі «Вітрувіанська людина», Рафаель Санті «Сікстинська мадонна», Дієго Веласкес «Інфанта».

 5. Фізкультхвилинка.  Потім  вибираю в класі 2-х учнів(більшого та меншого на зріст) та у якості натури демонструю пропорції тіла підлітків в залежності від їх зросту.

6. Самостійна практична діяльність учнів

  • Замальовка схеми побудови постаті людини з підручника на с. 90.

Пропорції частин тіла людини.

  •  Якщо за одиницю вимірювання брати величину голови людини, то в дорослої людини  у фігурі вона вміщається 7- 8 раз.
  • Голова і тулуб становлять половину всієї постаті людини, а друга половина — це ноги. 
  • Ширина плечей дорівнює двом головам,
  •  довжина руки дорівнює трьом розмірам голови.
  •  Опущена рука доходить до половини стегна.
  •  Довжина кисті руки дорівнює розміру обличчя.
  •  Довжина стопи дорівнює висоті голови.
  •  Лікоть умовно є серединою руки, а коліно-серединою ноги.
  •  Відстань між простягнутими в сторони руками дорівнює висоті постаті людини.

Змінюються розміри людського тіла і в залежності від віку та статі. Висота голови немовляти вкладається в постаті 4 рази, а висота голови підлітка становить шосту частину його зросту. І в якому  одязі не була б людина, пропорції її фігури залишаються гармонійними. 

  • Об’єднання учнів у три групи для закріплення вивченого матеріалу.
  1. Учням із високим рівнем навчальних досягнень - за допомогою пластиліну виконує дитячу фігурку, використовуючи знаннями пропорцій фігури дитини.
  2. Учням із достатнім рівнем навчальних досягнень -  виконати перше завдання в підручнику на с. 91. – порівняти пропорції  виконані художником у мистецькому творі  із отриманими знаннями.
  3. Учням із середнім рівнем навчальних досягнень  - розповісти присутнім про одного художника –портретиста.

Виконання практичного завдання (спонукаю дітей проявляти образне мислення, застосовувати знання про основні пропорції фігури людини, здійснюю індивідуальне консультування).

Рефлексія.

Виступ учнів із повідомленнями. Аналіз художніх творів. Колектвне оцінювання об’ємних робіт.

  1. Підсумок уроку.

(Загальна оцінка уроку, виставка закінчених творчих робіт учнів з подальшим аналізом кращих досягнень та допущених помилок).

Рефлексія уроку у формі відкритих запитань:

- Що нового дізналися (навчилися) на сьогоднішньому уроці?

- Що найбільше сподобалося?

- Що я встиг(ла) зробити на уроці?

 - Чого досягли?

Рефлексія у формі незакінчених речень:

Мене здивувало ...

У мене вийшло ...

Мені захотілося ...

Мене надихнуло ...

8. Домашнє завдання

оспостерігати за основними положенням тіла людини в стані спокою).

Використані джерела:

  1. Железняк С.М. Образотворче мистецтво: підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / С.М. Железняк, О.В. Ламонова. – К.: Генеза, 2014. – 192с.
  2. Mon.go.ua
     
Категорія: Конспекти уроків | Додав: Lesder | Теги: конспект уроку образотворчого мисте
Переглядів: 7392 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Вхід на сайт


Пошук

Друзі сайту
  • МОН України
  • Черкаський ОІПОПП
  • Інтернет-клуб Палітра
  • Черкаський ВО
  • Слово вчителя
  • Черкаський районний БДЮТ
  • Черкаський районний СЮТ
  • Руськополянська ЗОШ №2
  • Черкаський художній музей
  • Карпенко Ірина

  • Copyright Леся Деркач © 2024