Вітаю Вас Гість | RSS
Понеділок
29.04.2024, 12:11
Головна Каталог файлів Реєстрація Вхід
Меню сайту

Категорії розділу
Календарне планування [3]
Конспекти уроків [8]
Презентації [8]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 34

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Файли » Вчителям образотворчого мистецтва » Конспекти уроків

Конспект уроку образотворчого мистецтва 7 клас
16.01.2015, 00:07

7 клас                                                                       

Розділ ІІІ. Природа і культурне середовище людини

УРОК №17

ТЕМА УРОКУ: Сприйняття витоків етнічної культури українців. Зображення на площині.

ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ: Створення сюжетної композиції за мотивами народних традицій «Різдвяне надвечір’я».

МЕТА УРОКУ: формування ключових компетентностей:

         громадської та міжпредметної естетичної компетентностей;

         прилучати учнів до джерел української культури, ознайомити учнів з особливостями передачі гармонії природного середовища та відтворення святкового настрою, поглиблювати композиційні уміння та навички учнів, розвивати уміння створювати образи людей у гармонійному їх поєднанні з природним світом, виховувати любов та повагу до надбань українського мистецтва.

Тип уроку: комбінований

Техніка виконання: гратографія.

Обладнання:

  1. Технічні (інформаційні) засоби навчання: мультимедійний проектор, комп'ютер.
  2. Репродукції живописних творів: Джотто ді Бондоне «Поклоніння волхвів», Пітер Брейгель Старший «Поклоніння волхвів», Ель Греко «Різдво», Рембрандт «Святе сімейство», М. Онацько «Свято Водохреща», К. О. Трутовський «Колядки в Малоросії», творчі роботи Н. Максимів.
  3. Художні світлини із зображенням колядників та зимового вечора.
  4. Таблиця та дидактичні картки «Основні пропорції фігури людини».
  5. Зразки дитячих робіт минулих років.
  6. Акварельні фарби, парафінова свічка, мильний розчин, простий олівець, стек, склянка з водою, пензлі, альбом.

Методи та прийоми: коментар, бесіда, демонстрування наочності, організація процесу сприймання, пізнавальної та практичної діяльності учнів, індивідуальне консультування, порівняльний аналіз, інтерактивні методи –  «Побудова асоціативного куща» і «Мікрофон».

Форма організації: виконання вправ та творчої роботи – фронтально.

Терміни та поняття: вертеп – український ляльковий театр;

гратографія - від грецького «грато» - продряпувати, «графо» - пишу, малюю, креслю -продряпаний рисунок; -це  графічна техніка із застосуванням воску, фарби, продряпування.

Види мистецтв, що інтегруються: живопис, графіка, музичне мистецтво, література,.

Літературний ряд: колядки, щедрівки, засівалки.

Музичний ряд: прослуховування музичних творів колядок «Добрий вечір тобі, пане господарю» і «Нова радість стала».

Міжпредметні зв’язки: музичне мистецтво, література, народознавство.

Структура використання на уроці навчального часу:

1. Організація уваги учнів на уроці та проголошення теми уроку (1 хв.).

2. Мотивація навчальної діяльності (1 хв.).

3. Актуалізація набутого навчального матеріалу учнями (5 хв.).

4. Виклад вчителем нового матеріалу (7 хв.).

5. Літературна розминка (1 хв.).

6. Самостійна практична діяльність учнів(26 хв.):

- бесіда з техніки безпеки (1хв.);

- виконання практичного завдання (20 хв.);

- оцінювання та аналіз учнівських робіт (5 хв.).

7. Підсумок уроку, рефлексія (3хв.).

8. Домашнє завдання (1 хв.).

Ми – українці, і це – Україна.

Гордість для нас всі її надбання:

Шлях і традиція, звичаї і віра,

Свята, історія, спосіб буття…

ХІД УРОКУ

1. Організація уваги учнів на уроці та проголошення теми уроку

2. Мотивація навчальної діяльності

3. Актуалізація набутого навчального матеріалу учнями

  • Інтерактивний метод «Побудова асоціативного куща» на тему Зима (Новий рік, колядки, Різдво, вертеп, подарунки, свято, радість).
  • Бесіда з учнями.

  -Що ви знаєте про Різдво Христове, про особливості святкування?

Підведення підсумків.

4. Виклад вчителем нового матеріалу

Слайди 1-3. Розповідь вчителя (із застосуванням ІКТ)

Різдво – це свято народження Ісуса Христа, який народився у місті Вифлеємі, щоб спасти людей від пекла і дарувати їм вічне життя своєю жертовною смертю на хресті. У святій книзі Біблії розповідається про народження Христа, який, бувши Сином Божим, народився не в царському палаці, а в бідній стаєнці.

Слайди 4-15. Словникова робота

Вертепукраїнський ляльковий театр.

Оскільки це свято в християнському світі відзначається вже більш як 2 тисячі років, тому склалося багато традицій його святкування. Є свої традиції і в Україні. Одна з найдавніших – ляльковий театр вертеп – схожа на споруду скриня з двома ярусами, де нижній ярус символізував світ людей, а верхній – небесний світ. Саме там розігрували історію про народження Немовляти Пресвятою Дівою, звучали янгольські хори, колядки. На Україні з давніх-давен на Різдво студенти-мандрівники, заробляючи собі на хліб, ходили з  таким вертепом селами і хуторами, ставили вистави у панських садибах і козацьких оселях. Зараз вертеп – це фігурки різдвяних персонажів, які ставлять в домах, у храмах, навіть на площах міст. Наприклад вертеп у Римі, Києві, Львові. Поряд із ляльковим вертепом існує і живий «вертеп», коли люди переодягаються в костюми різдвяних персонажів і розігрують події Різдва, співають колядки. Участь у колядуванні дарує відчуття радості, духовного задоволення від прославлення Божого Сина

Слайди 16-34. Споглядання художніх творів.

         Різдво – надзвичайно важливе свято всіх християн, яке своєю дивовижною атмосферою, піднесенням надихає на творчість художників, майстрів декоративного мистецтва. (Демонстрація візантійських ікон на тему Різдва, «Поклоніння волхвів» Джотто ді Бондоне, «Поклоніння волхвів» Пітера Брейгеля старшого, «Різдво» Ель Грека, «Святе сімейство» Рембрандта, М. Онацько «Свято Водохреща», К. О. Трутовський «Колядки в Малоросії», творчі роботи Н. Максимів, творчі роботи в різних техніках декоративно-прикладного мистецтва тощо).

На різдвяну тематику також створюється багато красивих вітальних листівок, і навіть поштові марки та пам’ятні монети.

 

5. Літературна розминка  (Учні читають колядки, щедрівки, засівалки).

6. Самостійна практична діяльність учнів

Сьогодні я пропоную вам також проникнутися атмосферою свята та виконати творчу роботу. Тема вашої композиції: «Різдвяне надвечір’я». Ваше завдання – у творчій роботі передати свої емоції, радість від свята, яке звеселило і небо, і землю. У ваших роботах, напевно, будуть гурти колядників з «віфлеємською» зіркою, ангели, які символізують торжествуючі небеса, Святе сімейство з Немовлям, сповитим в яслах.

Слайд 35. Словникова робота.  Гратографія - від грецького «грато» - продряпувати, «графо» - пишу, малюю, креслю -продряпаний рисунок; -це  графічна техніка із застосуванням воску, фарби, продряпування.

Слайд 36. Інструктаж поетапності виконання практичного завдання.

Послідовність виконання роботи.

Виконувати гратографію потрібно в такій послідовності:

  1. Розфарбовування аквареллю (плямами, слугами, мазками) по мокрій основі наносимо фон для рисунка; можна залишити фон білим.
  2. Покриття (після висихання фарби натираємо всю поверхню аркуша паперу воском чи парафіном).
  3. Зафарбовування (навощений аркуш покриваємо сумішшю чорної туші або гуаші, можна кольорової, попередньо змішаною з милом і зачекати до повного висихання).
  4. Прошкрябування (загостреною паличкою чи стекою знімаємо верхній шар темної фарби стосовно малюнку). Зішкрябуються різні за рухом і товщиною лінії та штрихи. Основними засобами виразності в таких роботах є лінія, штрих, пляма.

Бесіда з техніки безпеки з гострими та колючими предметами.

Виконання практичного завдання (спонукаю дітей проявляти творчу фантазію, образне мислення, застосовувати знання про правила перспективи та про основні пропорції фігури людини, отримані на попередніх уроках, здійснюю індивідуальне консультування та стимулювання творчої ініціативи школярів).

Під час виконання творчої роботи звучить фоновий музичний супровід – традиційні українські колядки.

Слайд 37. Рефлексія.

  1. Підсумок уроку.

(Загальна оцінка уроку, виставка закінчених творчих робіт учнів з подальшим аналізом кращих досягнень та допущених помилок).

Рефлексія уроку у формі відкритих запитань:

- Що нового дізналися (навчилися) на сьогоднішньому уроці?

- Що найбільше сподобалося?

- Що я встиг(ла) зробити на уроці?

 - Чого досягли?

 - Що залишилося для мене невирішеним?

Рефлексія у формі незакінчених речень:

Я зрозумів, що можу ...

Для мене стало новим ...

Мене здивувало ...

У мене вийшло ...

Мені захотілося ...

Мене надихнуло ...

8. Домашнє завдання

(Підготуватися до роботи з пластиліном - дощечки, стеки).

Використані джерела:

1. Горошко Н.А. Образотворче мистецтво. 7 клас. – Х.: Вид. група «Основа», 2009. – 80с.: іл.

2. Рубля Т.Є., Рубля І. А. Образотворче мистецтво: 7 кл.: Підруч. для загальноосвіт. навч. закл. – К.; Ірпінь: ВТФ «Перун», 2007 – 208с.: іл.

3. Науково-методичний журнал «Мистецтво в школі: музика, образотворче мистецтво, художня культура)» № 10 (58) жовтень 2013р.

4. Гандзій П.А., Левицький Ф.Д. Уроки малювання: Посібник для вчи-теля. – К.: Рад. школа, 1975. – 224 с.

5. Томашевський В. Розвиток творчих здібностей учнів на уроках образотворчого мистецтва // Рідна школа. – 2000. – №4. – С. 48-49.

Категорія: Конспекти уроків | Додав: Lesder | Теги: конспект уроку образотворчого мисте
Переглядів: 6605 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Вхід на сайт


Пошук

Друзі сайту
  • МОН України
  • Черкаський ОІПОПП
  • Інтернет-клуб Палітра
  • Черкаський ВО
  • Слово вчителя
  • Черкаський районний БДЮТ
  • Черкаський районний СЮТ
  • Руськополянська ЗОШ №2
  • Черкаський художній музей
  • Карпенко Ірина

  • Copyright Леся Деркач © 2024